Gå til innhold

ca 1800 i 3dmark03, er skjermkortet svakheten?


Anbefalte innlegg

Tja tja.

Bygde "ny" pc til søster ut av noen gamle og noen "nye" deler. Disse delene er slengt sammen: Epox 8KDA 754 HK med Sempron XP 2800+ og 1024 mb ram(pc2100) samt hennes gamle Geforce 4 ti 4600 (som snart snart synger på siste vers)

 

Nå er det lenge siden jeg har drevet med benchmarks og sånt, men mener jeg fikk 5000 i 3dmark03, og jeg skal ikke ha så mye bedre pc... eneste er vel at jeg har Radeon 9800 som skjermkort..

 

Er dette skjermkortet (Gforce4) så svakt som scoren viser eller er det være noe annet som har gjort at scoren blir såpass lav( I forhold til hva jeg tror og "vet")...?

 

zeltex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja tja.

Bygde "ny" pc til søster ut av noen gamle og noen "nye" deler. Disse delene er slengt sammen: Epox 8KDA 754 HK med Sempron XP 2800+ og 1024 mb ram(pc2100) samt hennes gamle Geforce 4 ti 4600 (som snart snart synger på siste vers)

 

Nå er det lenge siden jeg har drevet med benchmarks og sånt, men mener jeg fikk 5000 i 3dmark03, og jeg skal ikke ha så mye bedre pc... eneste er vel at jeg har Radeon 9800 som skjermkort..

 

Er dette skjermkortet (Gforce4) så svakt som scoren viser eller er det være noe annet som har gjort at scoren blir såpass lav( I forhold til hva jeg tror og "vet")...?

 

zeltex

5345604[/snapback]

 

Jeg har ikke vært mye borti 03 versjonen, men jeg vet i alle fall at 1800 er lite, og i mine øyne, selv for den PC'en der.

 

Jeg vet også ganske lite om GeForce sine grafikkort, jeg klarte heller ikke finne noen info om akkurat det kortet der.

 

MEN det jeg lurer på er om de RAM brikkene er bare 2*512 matched, eller om de også er slengt sammen av lissom 4 forskjellige 256 brikker :p Dessuten er PC2100 ganske tregt. Som sagt så vet jeg lite om 3dmark03 krever mye av minnet, men den kan være en løsning.

Lenke til kommentar

det er 2 x 512 ikke matched, hvor ene er pc2100 og andre 2700... og da skal vel begge, etter hva jeg vet, kjøre på 2100..

 

kjøpte så lite som mulig nå for å spare litt penger, og brukte ikke mer enn 2300 på dette :p så jeg hadde ikke regnet med super pc. men syns 1800 var litt lite ja. men kan kanskje prøve med bare en ram brikke og litt sånt noe...

 

Men så lenge AoE III funker for henne tror jeg det skal gå bra egentlig, så er ikke vits å slite seg ut for min del. hadde vel bare håpet på et raskt ja eller nei svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...