Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Samme ping som før i BF2.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Satt før på en 700/100 linje. Men har nå byttet til 6000/640 som viser "bare" 5400/550. Sentraler ligger relativt nærme (drøye 2km), og kundeservice sa at det ikke skulle være noe problem å yte linja fullt ut. Men det er jo kjedelig å ikke få det man betaler for....

 

Som om ikke det skulle være nok at ikke linja yter sitt, så har jeg fortsatt omlag 135 i ping på en spesiell server på BF2. Jeg ble ofte kicket før siden grensen var 150. Men det som er så rart, er at når jeg nå har fått 6mbit, så har jeg eksakt samme ping! Jeg blir fortsatt kicka så fort noen andre på nettverket surfer. Og dette hadde jeg jo selfølgelig trodd ikke skulle skje. Jeg fikk med nytt modem. Men bruker fortsatt samme router som før (Belkin F5D5231 tror jeg den het). Kan det ha noe å si med noen instillinger i routeren? Jeg har gått inn på routeren og kikka litt, men har ikke kommet fram til noe usedvanlig.

 

Ps: ISP`en er BlueCom.

 

Takk for alle svar som kan være til nytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hastigheten på linja har ikke noe med pingen til servere å gjøre. Du er jo et lite stykke unna sentralen. Selv er jeg bare 900m fra den. Avstanden kan med andre ord ha noe å si her.

 

Har selv en 2,2mbit linje fra catch (har vel blitt bluecom) og har rundt 15-18 i ping mot alle bf.no sine servere (bf2).

 

Kjører du trådløs eller kjører du med kabel? Om du kjører trådløst kan problemet ligge der siden det ikke er spesielt godt egnet til spill.

Lenke til kommentar

Ping er stort sett avhengig av routingen fra din ISP til sluttadressen.

Hastigheten på din egen linje innvirker lite på ping. Den største fordelen er at linja ikke blir mettet ved moderat lokal trafikk.

Bluecom opererer med nettohastighet på innlinjen, brutto (-20%) på utlinjen. Dvs at du bør måle 6000 / ~540 hvis alt er 100% OK hos deg.

Det er mulig at din PC ikke er optimalisert for en slik hastighet?

http://www.dslreports.com/tweaks

En annen sak er hvor og hvordan du måler linja. Tester du mot f.eks ITavisen så er du garantert å måle for lav hastighet med en 6Mbit linje.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...