Gå til innhold

Call of Duty 2, er våpnene for gode? Ingen recoil!


Anbefalte innlegg

Jeg har spillt en god del CoD2 på nettet nå (public), og hvis jeg sammenlikner med andre spill (DoD:s), eller realiteten så syns jeg våpnene er altfor gode.

 

Altså, du kan nesten snipe folk med en SMG, dette ødelegger så mye av spillet. Mp44, det finnes ikke recoil, selv om jeg kan tenke meg at det er veldig vanskelig å skyte rett med det våpenet i virkeligheten.

 

Det samme gjelder SMG'ene, de skal brukes i nærkamp, å cleare bygninger, men i

CoD2 er det liksom samme hvilket våpen du bruker, de fleste kan brukes til alt uansett. :hrm: Det føles ut som man skyter med luftpistoler, fordi du merker ikke recoil.

Garand, Gewehr 47 og Tokarev er også uten recoil, uansett hvor fort du trykker.

 

 

I Day of Defeat: Source har de en grei løsning; Du har bare ironsights på riflene. Det gjør at du ikke kan treffe noen (hvis du ikke har ekstremt flaks) som er langt borte med Thompson eller Mp40. De har også en grei løsning for å ikke gjøre BAR/Mp44 for gode, ekstrem recoil. Klarer du å kontrollere denne recoilen derimot, er du en glimrende drapsmaskin. :)

 

Poenget mitt er at Call of Duty 2 kunne vært glimrende, hadde det ikke vært for de altfor gode våpnene. Noen som er enige? Uenige? Diskuter her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har blitt litt diskutert tidligere. At i CoD 2 er man litt for mye en 'one man army'. Delvis pga hvor ekstremt nøyaktig man skyter. Jeg prøvde ikke spillet i stor vanskelighetsgrad, men antar den eneste forskjellen er hvor mye motstanderene tåler, hvor nøyaktig de skyter og hvor mye vi tåler. Som ikke hjelper på det området du snakker om. Brothers in Arms har gjort en god jobb der, man skyter veldig unøyaktig og realistisk.

 

Men det som plager meg mest med 'one man army-følelsen' i disse spillene er heller at uansett hvor nøyaktig du skyter, uansett hvor mye de tåler, uansett hvor mye vi tåler så må vi alltid gjøre hele jobben. I Brothers in Arms, hvis jeg sender assault squaden rundt for å flanke, så blir de skutt til helvete. Hvis jeg tar samme ruten, så kan jeg 'manipulere' spillet slik at jeg skjelden blir truffet (skyt-dukk-skyt-dukk, vente til motstanderen slutter å skyte osv), mens resten av gjengen hadde bare stått der og fyrt løs. Begynner å bli litt lei av å være den fantastiske superhelten. Virker bedre og mer realistisk å være en av gjengen, være litt 'average joe'.

Lenke til kommentar

Sant det du sier om Arcade-feelingen Mala.. darn. Det spillet hadde blitt så fint om det hadde vært mer realistisk. *snufs* Jeg lengter så mye etter et skikkelig realistig online (og singleplayer) spill der det finnes seriøse klaner hvor man må bruke skikkelig god gammeldags 2. verdenskrigs taktikk. "SUPRESSING FIRE!" "MG AHEAD!!" - dette er liksom bare til pynt i de 2. verdenskrig spillene vi har nå. DoD:s er det spillet som er nærmest det jeg vil ha, til nå.

 

One Man Army ja. Tenk om de kunne laget et godt spill uten å få den følelsen. Det nærmeste tror jeg må ha vært BF1942 singleplayer (merkelig nok?), hadde DICE fokusert mer på singleplayer er jeg sikker på de kunne laget et glimrende SP-krigsspill.

Lenke til kommentar

laste end en mod til cod2 den gjør ikke noe med rekyl, men våpene er mye mer dødlige, alle riflene er som ofteste 1 shot 1 kill, smg er meget dødlige på kloss hold.

 

men det som iriterer meg i DOD:s er at de har ødlagt det som var bra med dod,

dod har aldrig vær noe miliær sim, men våpene har altid vært dødlige, man kunne ikke hoppe inn i mot komende ild og head shote folk.

 

men etter at Souce som har alle våpene blit så CS. tar alt for mange skudd å drepe, det enete fornutige våpene nå er k89, men pga den SYKT raske sidestep greie er det vansklig å ta noen i 1 on 1 kamper.

 

Garanden som var veldig god i dod, er nå ubruklig, ingen bruker den av god grund, i dod, var den 1 shot 1 kill 60-70% av gangene,

nå er den 2-3 shot kill 99% av gangene og shot 1 kill 1%

de har også gjort at Garanden ikke er en ekte semi, de har lagt en delay, noe de hadde i orginale dod også men som sagt drepte det ofte på første skudd og da var det ikke å nøye

Lenke til kommentar

Sweet: Joa, CoD2 singleplayer er gøy det. Men multiplayer er så mye værre enn hva den kunne ha vært. :(

 

Lenge siden jeg spilte DoD, så jeg husker ikke hvordan våpnene var der. Men jeg har hørt at det er mer "cone" på hvor kulene dine havner i DoD:s, og jeg merker det også.

Jeg bruker Garand av og til, liker det våpenet, selv om jeg fragger mer med BAR.

Lenke til kommentar

Northern: Du kan da vel ikke mene at du syns våpen recoil og treffsikkerhet er realistisk i CoD2? Du kan jo nabbe deg frem til et headshot fra veldig lang avstand med nesten alle våpen.

Noe jeg syns er meget bra i DoD:s er at alle våpnene/klassene har sin egen rolle. Et support våpen er bra for flanking og covering fire, mens det ikke er like bra som et assault våpen i nærkamp. Bare riflene (inkl. snipers) og MG kan treffe ting på prikken langt borte. I CoD(2) så kan du bruke alle våpnene til nesten alt, det har liksom ingen betydning hvilket våpen du velger. Jeg mener ihvertfall at det er litt kjipt, ihvertfall når det gjelder klanspilling, hvor det er gøy å "bygge" taktikk.

Når det gjelder grafikken på våpnene på CoD2 så ble jeg meget overrasket når jeg så det. Armene også, veldig bra! Beste til nå på spill mener jeg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...