Jump to content
Sign in to follow this  
Whalecore

Call of Duty 2, er våpnene for gode? Ingen recoil!

Recommended Posts

Jeg har spillt en god del CoD2 på nettet nå (public), og hvis jeg sammenlikner med andre spill (DoD:s), eller realiteten så syns jeg våpnene er altfor gode.

 

Altså, du kan nesten snipe folk med en SMG, dette ødelegger så mye av spillet. Mp44, det finnes ikke recoil, selv om jeg kan tenke meg at det er veldig vanskelig å skyte rett med det våpenet i virkeligheten.

 

Det samme gjelder SMG'ene, de skal brukes i nærkamp, å cleare bygninger, men i

CoD2 er det liksom samme hvilket våpen du bruker, de fleste kan brukes til alt uansett. :hrm: Det føles ut som man skyter med luftpistoler, fordi du merker ikke recoil.

Garand, Gewehr 47 og Tokarev er også uten recoil, uansett hvor fort du trykker.

 

 

I Day of Defeat: Source har de en grei løsning; Du har bare ironsights på riflene. Det gjør at du ikke kan treffe noen (hvis du ikke har ekstremt flaks) som er langt borte med Thompson eller Mp40. De har også en grei løsning for å ikke gjøre BAR/Mp44 for gode, ekstrem recoil. Klarer du å kontrollere denne recoilen derimot, er du en glimrende drapsmaskin. :)

 

Poenget mitt er at Call of Duty 2 kunne vært glimrende, hadde det ikke vært for de altfor gode våpnene. Noen som er enige? Uenige? Diskuter her.

Share this post


Link to post

Ja,i forhold til våpnene i DOD så virker COD utrolig meir "arcade" men det er vel det COD dreier seg om. Hadde vel egentlig ikkje gjort noe om det vare litt meir recoil i COD nei :)

Share this post


Link to post

Det har blitt litt diskutert tidligere. At i CoD 2 er man litt for mye en 'one man army'. Delvis pga hvor ekstremt nøyaktig man skyter. Jeg prøvde ikke spillet i stor vanskelighetsgrad, men antar den eneste forskjellen er hvor mye motstanderene tåler, hvor nøyaktig de skyter og hvor mye vi tåler. Som ikke hjelper på det området du snakker om. Brothers in Arms har gjort en god jobb der, man skyter veldig unøyaktig og realistisk.

 

Men det som plager meg mest med 'one man army-følelsen' i disse spillene er heller at uansett hvor nøyaktig du skyter, uansett hvor mye de tåler, uansett hvor mye vi tåler så må vi alltid gjøre hele jobben. I Brothers in Arms, hvis jeg sender assault squaden rundt for å flanke, så blir de skutt til helvete. Hvis jeg tar samme ruten, så kan jeg 'manipulere' spillet slik at jeg skjelden blir truffet (skyt-dukk-skyt-dukk, vente til motstanderen slutter å skyte osv), mens resten av gjengen hadde bare stått der og fyrt løs. Begynner å bli litt lei av å være den fantastiske superhelten. Virker bedre og mer realistisk å være en av gjengen, være litt 'average joe'.

Share this post


Link to post

Sant det du sier om Arcade-feelingen Mala.. darn. Det spillet hadde blitt så fint om det hadde vært mer realistisk. *snufs* Jeg lengter så mye etter et skikkelig realistig online (og singleplayer) spill der det finnes seriøse klaner hvor man må bruke skikkelig god gammeldags 2. verdenskrigs taktikk. "SUPRESSING FIRE!" "MG AHEAD!!" - dette er liksom bare til pynt i de 2. verdenskrig spillene vi har nå. DoD:s er det spillet som er nærmest det jeg vil ha, til nå.

 

One Man Army ja. Tenk om de kunne laget et godt spill uten å få den følelsen. Det nærmeste tror jeg må ha vært BF1942 singleplayer (merkelig nok?), hadde DICE fokusert mer på singleplayer er jeg sikker på de kunne laget et glimrende SP-krigsspill.

Share this post


Link to post

BIA: EIB er et utmerket eksempel på lag-spill synest eg. Kraftig forbedra AI ifra 1`en, kan lett få til noen saftige flank & maneuver scener her. SÅ eg elser det spillet :love:

Edited by Mala

Share this post


Link to post

Kjørte et par oppdrag på difficult setting, og det var vist derfor assault squaden ikke hadde sjangs (jeg som trodde det skulle gjøre spillet mer realistisk :roll:). For når jeg satt ned vanskelighetsgraden funket det mye bedre. Som betyr at BiA:EiB anbefales på det sterkeste :thumbup:

Share this post


Link to post

sns COD2 er fett jeg.. blir veldig kjedelig på "easy".. prøvde og spille på veteran non ganger,, da blir det en go del heftigere :)

 

selvom det med one man army og no recoil... kunne kanskje vært lit mer recoil, men det går da.. :)

Edited by Sweet

Share this post


Link to post

laste end en mod til cod2 den gjør ikke noe med rekyl, men våpene er mye mer dødlige, alle riflene er som ofteste 1 shot 1 kill, smg er meget dødlige på kloss hold.

 

men det som iriterer meg i DOD:s er at de har ødlagt det som var bra med dod,

dod har aldrig vær noe miliær sim, men våpene har altid vært dødlige, man kunne ikke hoppe inn i mot komende ild og head shote folk.

 

men etter at Souce som har alle våpene blit så CS. tar alt for mange skudd å drepe, det enete fornutige våpene nå er k89, men pga den SYKT raske sidestep greie er det vansklig å ta noen i 1 on 1 kamper.

 

Garanden som var veldig god i dod, er nå ubruklig, ingen bruker den av god grund, i dod, var den 1 shot 1 kill 60-70% av gangene,

nå er den 2-3 shot kill 99% av gangene og shot 1 kill 1%

de har også gjort at Garanden ikke er en ekte semi, de har lagt en delay, noe de hadde i orginale dod også men som sagt drepte det ofte på første skudd og da var det ikke å nøye

Share this post


Link to post

Sweet: Joa, CoD2 singleplayer er gøy det. Men multiplayer er så mye værre enn hva den kunne ha vært. :(

 

Lenge siden jeg spilte DoD, så jeg husker ikke hvordan våpnene var der. Men jeg har hørt at det er mer "cone" på hvor kulene dine havner i DoD:s, og jeg merker det også.

Jeg bruker Garand av og til, liker det våpenet, selv om jeg fragger mer med BAR.

Share this post


Link to post

Våpnene er veldig nøyaktige på de første skuddene ja, men de blir mindre nøyaktige når man "sprayer"... Liker våpen fysikken i COD2... Jeg syns da våpnene er realistiske... Ikke no BF2 møkka våpen her nei =)

Edited by Northern

Share this post


Link to post

var en ting jeg ble veldig positivt overraska over da.. det var grafikken de hadde lagt ned i våpnene.. syns denne var MYE bedre enn det de hadde i COD1. :)

 

 

Selv om det var iron sights på 1'ern også syns jeg de har lagt litt mer arbeid i de denne gangen :dribble:

Share this post


Link to post

Northern: Du kan da vel ikke mene at du syns våpen recoil og treffsikkerhet er realistisk i CoD2? Du kan jo nabbe deg frem til et headshot fra veldig lang avstand med nesten alle våpen.

Noe jeg syns er meget bra i DoD:s er at alle våpnene/klassene har sin egen rolle. Et support våpen er bra for flanking og covering fire, mens det ikke er like bra som et assault våpen i nærkamp. Bare riflene (inkl. snipers) og MG kan treffe ting på prikken langt borte. I CoD(2) så kan du bruke alle våpnene til nesten alt, det har liksom ingen betydning hvilket våpen du velger. Jeg mener ihvertfall at det er litt kjipt, ihvertfall når det gjelder klanspilling, hvor det er gøy å "bygge" taktikk.

Når det gjelder grafikken på våpnene på CoD2 så ble jeg meget overrasket når jeg så det. Armene også, veldig bra! Beste til nå på spill mener jeg.

Share this post


Link to post
Northern: Du kan da vel ikke mene at du syns våpen recoil og treffsikkerhet er realistisk i CoD2?

 

Har ikke sagt at det er realistisk! Eller, skrev jo det da, mente MER REALISTISK ENN F.EKS BF2! Sier bare at jeg liker det som det er jeg! :D

Edited by Northern

Share this post


Link to post

Lurer på en ting, hvordan er det med klanspilling i Call of Duty 2? Er det mye taktikk og strategisk, eller er det bare "KILL KILL KILL".

 

Og hvor vanskelig er det å lage en ny oppegåenes clan, må man ut med noe penger for clanserver vtserver? Noen venner av meg som vurderer å lage seg clan.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...