Gå til innhold

Lyden fra PC til recieveren funker ikke!


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg hjemmekino på rommet, og har også kjøpt s-video og lyd kabel så jeg skulle kunne se filmer rett fra pc-en til tv-en.

 

Da jeg prøvde for noen dager siden, funket lyden fint, men bildet fra filmen kom ikke (har funnet ut dette nå), men da jeg prøvde nå, kom det ingen lyd! :dontgetit:

 

Har tatt lyd-kabelen i den grønne på pc-en, og den røde i right, og den svarte i left på recieveren. Likevel kommer det ingen lyd, og jeg ja, jeg har husket på å trykke på line på recieveren.

 

Det er en Pioneer DCS-240 hjemmekino.

 

PS! S-video tok jeg fra skjermkortet til tv-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du flere "anlegg" tilkoblet maskina?

kommer det lyd hvis du spiller musikk f. eks?

Eller ingen lyd i det hele tatt?

5343914[/snapback]

 

Har et Creative sett med to høytalere og sub, som jeg bruker med pc-en. Men da jeg skulle koble til recieveren, så tok jeg såklart ut kabelen fra Creative settet, og plugget i kabelen fra recievern i stedet.

 

En ting jeg glemte å nevne, er noe veldig rart som skjedde. :ohmy:

Da jeg hadde koblet ut lyd-kabelen fra tv-en, og tok i den fra pc-en i stedet, kom det ingen lyd fra pc-en, men noe rar lyd, som jeg fant ut var fra filmen "Gurin med reverompa" som gikk på nrk.

 

Men jeg hadde jo tatt ut kabelen fra tv-en, og kobla i den andre. Men den fra tv-en lot jeg ligge oppe på recieveren.

Lenke til kommentar

er ikke helt bombesikker på hva du mente.. men du koblet altså ut kabelen som stod i tvn. og satt den i pcn.. og da kom det lyd fra filmen som gikk på tvn. hmm. høres ut som overledning deluxe. Ligger lydkabelen ved siden av antennekabelen?

 

får du lyd fra tvn nå? igjennom forsterkern?

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
er ikke helt bombesikker på hva du mente.. men du koblet altså ut kabelen som stod i tvn. og satt den i pcn.. og da kom det lyd fra filmen som gikk på tvn. hmm. høres ut som overledning deluxe. Ligger lydkabelen ved siden av antennekabelen?

 

får du lyd fra tvn nå? igjennom forsterkern?

5343991[/snapback]

 

Hmm..

 

Får ta det på nytt, det ble en del surr :p

 

Altså, til vanlig har jeg en lyd-kabel fra TV-en til recieveren for å få lyden på tv-en over på recieveren. :)

 

Men da jeg skulle bruke pc-en, tok jeg ut denne lyd-kabelen av recievern og la den bare bak der. Så satte jeg istedet i en lengre lyd-kabel, og inn i den grønne på pc-en.

 

Da fikk jeg ikke noe lyd. Men det rare som skjedde var at det kom lyd fra tv-en og inn på recieveren, selv om jeg hadde tatt ut lyd-kabelen som gikk fra tv-en til recieveren.

 

Når jeg bruker TV-en og hjemmekinoen sammen (altså til vanlig), så bruker jeg scart, pluss denne lyd-kabelen. Men går det lyd gjennom scart også? Isåfall kunne dette forklare hvorfor jeg fikk "gurin med reverompa" lyden.

 

Men det som enda ikke fungerer er lyd fra Pc-en til recieveren.

 

Kan hele driten være defekt?

Lenke til kommentar

Jeg fant ut nå at lyden gikk gjennom Scarten, og ikke gjennom lyd-kabelen fra TV til reciever. :)

 

Men hvorfor funket det forrige gang da? Nå er jeg fryktelig forvirret...

 

Men kan noen pls lage en guide som viser hvordan du kan få bilde og lyd fra pc, til tv og reciever?

 

Så kan jeg se om jeg har gjort noe galt.

 

Edit: Kan det ha noe med at den tar lyd gjennom scart? Og at den da ikke vil ta lyd fra pc-en også?

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
sikker på at du har aktivert line in? det du kan prøve på er å nappe ut scart kabelen fra forsterkern. se om det funker

5344601[/snapback]

 

:ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy::ohmy:

 

Fant akkurat ut at om jeg trykker på Line flere ganger kommer det opp både Line 1 og 2.

 

Dette må testes ut. Redigerer etter jeg har prøvd ;)

 

Edit: Det funka!! Takk for hjelpen :D

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...