Gå til innhold

Et par tragiske filmer...


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 3 dvdr av mine kjære bror til juleaften. "Gong Hu", "Mclintock" og en anna gammel krigsfilm"

 

Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra, og bestemte meg for å se på disse filmene. Makan til makkverk har jeg pokker meg aldri sett. Utrolig dårlig skuespill, effekter kan jeg jo skjønne at er elendig da.. Og regi er talentløst og 0 fengende..

 

Hvem er det som liker sånne gamle drittfilmer egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra

:!: :!:

Det fins mange gamle filmer som er gode, men ALLE er jo såklart ikke gode. Du kan ikke bare kjøpe 3 tilfeldige eldre filmer og forvente at de er bra...

5343259[/snapback]

Altså, det er jo klart at hvis jeg hører at svart/hvitt-filmer eller krigsfilmer er gode, så skal faen meg samtlige være gode! Det er jo bare å forvente.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 3 dvdr av mine kjære bror til juleaften. "Gong Hu", "Mclintock" og en anna gammel krigsfilm"

 

Jeg har jo hørt mye om at gamle filmer skal være så bra, og bestemte meg for å se på disse filmene. Makan til makkverk har jeg pokker meg aldri sett. Utrolig dårlig skuespill, effekter kan jeg jo skjønne at er elendig da.. Og regi er talentløst og 0 fengende..

 

Hvem er det som liker sånne gamle drittfilmer egentlig?

5343095[/snapback]

 

 

Herregud, ikke ta alt i en ***** bås da! Det finnes utrolig mange flotte gamle filmer, fler enn det finnes bra filmer idag.

Lenke til kommentar

Er jo også en vanesak å se litt gamle filmer. Selv om det på én måte er trangsynt, så vil jo det å se en film fra 70-tallet være serdæles rart for en som kun har sett filmer fra 1997 og oppover. Så jeg forstår det egentlig litt.

 

Personlig lider jeg helt klart litt av det motsatte. Blir faktisk litt sliten av for mye høyteknologisk og visuell CGI onanering.

 

S,

Lenke til kommentar

Hvorfor begynner dere å nevne filmer dere syns er best i en tråd ved navn "Et par tragiske filmer..."? ;)

 

Et par tragiske filmer er:

 

-Attila (dette er vel strengt talt en miniserie, men den er tragisk!)

-Sinbad og tigerens øye

 

Jeg så de fem første minuttene av Attila-miniserien som nettopp gikk på tvNorge og visste med empirisk sikkerhet at resten av serien måtte være like elendig. Når en produksjon fra 2001 åpner med schtøgg rulletekst som er tilpasset pensjonisters gjennomsnittlige synsevne, så veit man. Tro meg. Man veit.

 

Sinbad-filmen er en kulminasjon i Harryhausens banebrytende stop-motion-teknikker. Jeg husker jeg så filmen som barn og gleda meg som, ja nettopp en unge, til å se filmen igjen i moderne tid. Det mest positive med filmen er størrelsen på Sinbads ørering og det ytterst ufrivillig/frivillige komiske øyeblikket som forekommer når de sier at det er første gang de har sett at en svart mann ble hvit (jfr hvalrossen, nok en fantastisk Harryhausen-kreasjon!).

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...