Gå til innhold

PS2 bilspill gode tips?


Geir Frode

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått meg Ps2 til jul, og skal investere i et bilspill. :dribble:

 

Hadde egentlig bestemt meg for det siste wrc spillet,

men er redd det kan bli litt ensformigt. :(

 

Har nå lest litt på nettet uten å bli klokk kan du si.

Har egentlig følgende kriterier for et bra bilspill:

 

God grafikk

Liker å kjøre rundt i "byer"

Reele spill, dvs. ikke overdrevet "ikke star wars"

Fartsfølelse

 

Noen gode tips, helst nyest mulig spill......:thumbup:

 

Ser frem til gode tips

 

Geir Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gran Turismo 4

Ingen over, ingen ved siden! Det er det definitivt det beste bilspillet du kan få til PS2. Jeg kan også anbefale Resident Evil 4 og Killzone, da har du mange timers kvalitetsspilling foran deg!

 

EDIT: Gran Turismo 3 er også meget bra.

 

EDIT2: Ikke en gang tenk på å kjøpe det offesielle GT4-rattet fra logitech, det gir omtrent like genuin følelse som en Arnold-film.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar
Kjøpte Wrc Evolved og ble kjempe fornøyd.

Måtte ha på bremseassistent......... :blush:

 

God grafikk og ikke "bare" wrc, prøvde rallycross det var artig det også. :dribble:

 

Kan anbefales

 

Er det noen som vet om "koder"? :innocent:

 

 

Geir Frode

5347312[/snapback]

 

Hehe.. i hvertfall på de tidligere utgavene av WRC skal man trykke 13 ganger på select. da hører man et lite knepp og du har alle bilene låst opp.

 

Mangler bare ratt og pedaler + sete nå.. så er du igang

Lenke til kommentar
Jeg skal også kjøpe meg bilspill, noterer meg de du anbefaler her.

 

Stjeler litt av tråden, du sier at man ikke burde kjøpe det rattet, ok, hvilken burde man kjøpe da?

5344552[/snapback]

 

Det er ikke selve rattet det er noe galt med, det er nok det beste rattet du kan få tak i (blandt alle konsoller). Det er spillene som ikke er realistiske nok, jeg mener kontrollene har et alt for stort arkadepreg over seg. Med "arkadehandling" går det alt for sakte å styre med et ratt som kan roteres 900 grader, i tillegg til at du må kjempe mot force feedbacken. Hvis du på liv og død vil ha et ratt, så anbefaler jeg heller et ratt 180 graders utslagsvinkel og uten noen form for feedback, det fungerer mye bedre.

 

De eneste spillene jeg har prøvd, som er verdt å bruke skikkelig ratt og pedaler på, er Live For Speed, og GTR. Begge er dessverre kun til pc.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Herisann.

 

Jeg er også en ihugga bilspill fan, og sitter med en del bilspill.

 

Need fore speed most wanted: Sånn passe 6/10

Er gøy og kjøre fra politi osv race, mangler driftinga fra de tiligere så savner den.

Er også ok kjøreegenskaper kontra virkelighet, støtter også 900graders styring med drivingforce pro.

 

Burnout 3: Gøy spill, kræsj og fart 8/10

Er enkelt til og begynne me, hadde følelsen av att jeg bare kunne springe gjennom det, men litt uti så ble det vanskeligere, er egentlig best på 2player delen!

Kjøre følelsen er langt stykke unna vrkeligheten så der er nokk nfsm bedre.

 

Grand turismo 4: Genialt spill beste ever, kan tune biler mange biler osv 9/10.

Men blir noe kjedeligt av og til for man kan kun kjøre på bane, og spillet er virkelig ekte, hver bil er en annen og tar svinger på en helt annen måte.

Så mot virkeligheten så ekte som du får det på ps2.

Støtter også 900graders styring.

 

Collin Mcrea 2005: ensformig, men virkelig 7/10

Er litt kjedeligt, men er også spillet der man ikke kan følge autovernet, og man er nødt og kjøre etter føre og kjøreforhold som i virkeligheta, så blir veldig gøy ved hjelp av det.

Man får skader på bilen, og kun en viss tid og fikse:)

Men ingen multiplayer del, trekker mye ned:(

 

 

Og til han som sier DrivingForce Pro er dårligt? hæ?

Må si det er det beste rattet noen gang, man kan bruke det på ps og på ps2.

I GT4 så slipper motoren når du får sleng sånn att det blir lettere og rette opp (virkelig) du svinger litt når du kjører for og mye når du kjører sakte (virkelig)

Collin mcrea 2005 styrken på rattet varierer fra underlag til underlag, igrøfta og på grus/sne er det ikke noen motstand på asfalt igjenn er det litt mere (virkelig)

Til Need fore speed most wanted, var det noe dårligere, for der slapp ikke motoren når man fikk sleng og ble så godt som umulig og rette opp, fikk også noe slakk i midt posisjon som var irriterende:(

 

Har testet en del ratt og dette er de beste!!

Følelsen, og virkelighets følelssen varierer noe fra spill til spill.

Anbefales!!

 

Mvh ITW

Lenke til kommentar

EDIT2: Ikke en gang tenk på å kjøpe det offesielle GT4-rattet fra logitech, det gir omtrent like genuin følelse som en Arnold-film.

5343195[/snapback]

 

Vel, det er nå det beste rattet jeg har prøvd. Skal man først ha ratt så det er ett godt med tanke på at det funker utmerket på PC også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...