Gå til innhold

"Disc read error" uansett spill på ps2 :S [LØST]


Anbefalte innlegg

I dag da jeg og min bror kom hjem fra Spaceworld, han hadde kjøpt seg Harry Potter på ps2. Vi kom hjem, han satte det i, og kom løpende inn på rommet mitt nesten på gråten; "åmen Espen, spillet mitt funker ikke.. Drittspill..."

 

Jeg gikk bort og kikket på det. og det kommer "disc read error" på en helt ny plate..

Det samme gjelder de spillene han satt å spillte før vi dro/i går kveld etc.. Mao, plutselig har den begynt å "nekte" helt ;p

 

Den er ca. 4 år gammel, blitt brukt en del. Er det noe jeg kan gjøre ? skru den opp å blåse ut litt støv elns? eller er den på en måte "gjort sitt" ?

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Da var det løst! Det var dvd-rom'en som ikke ville snurre på høy nok hastighet! + at den dingsen som skyver laser'n ikke beveg på seg omtrent.. Litt justering & smøring så går harry potter som bare det...

;D

 

 

Litt justering og smøring, sier du. Hvordan får du gjort det?

Jeg sliter med det samme problemet...

Lenke til kommentar
Da var det løst! Det var dvd-rom'en som ikke ville snurre på høy nok hastighet! + at den dingsen som skyver laser'n ikke beveg på seg omtrent.. Litt justering & smøring så går harry potter som bare det...

;D

 

 

Litt justering og smøring, sier du. Hvordan får du gjort det?

Jeg sliter med det samme problemet...

 

Da må du åpne maskinen din, og smøre laserarmen... men dette er ikke noe du bør gjøre uten å vite hva du gjør. som sagt tidligere, prøv med en renseplate først... eller kom hit med den, og få den renset og justert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...