Gå til innhold

Office XP/2003, utskrift av elementer i tabell.


Orjanp

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å ha en liste med tall/tekst. Der det for hvert tall skal det skrives ut en side med tallet på en spesifikk plass. Dette vil vel kanskje kunne fungere med fletting. Jeg setter opp en liste med nummre og lager et felt hvor disse tallene skal skrives ut.

Men, for hvert element skal det være en boks som man kan merke av. Og det er kun de feltene som er blitt merket som skal skrives ut. Er dette mulig å gjøre i Office XP/2003(Excel)? Jeg ønsker også en knapp for merking av alle elementen, eventuellt fjerning av merkingen på alle elementene. Er dette mulig?

 

Hvis det finnes en annen måte som ikke inbefatter fletting, er jeg veldig mottakelig for tips. :)

 

 

Og, hva er no egentlig fletting på engelsk?

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Som takk for at du mekker sammen ukens tilbud, skulle det bare mangle at noen andre tok seg 5 minutter til et av dine spm.

 

Hvis det stadigvæk er stående da....

 

Brev fletting --> mail merger

 

zip med 3 filer.

Excel for medlemsliste, Word for fletting, Word for kort beskrivelse om hvordan du endrer kriteriet satt opp. Post her eller PM hvis du har noen follow up spm, evt hvis jeg har skutt i totalt feil retning....

 

Det er bedre å bruke kriterier via celle validering (i form av liste) kontra check box eller tick box, med mindre du har noen spesielle behov.

mailmerger_word_via_excel.zip

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen så langt. :) Skal se på dette til helgen.

 

Årsaken til at jeg tenkte på checkbox var at det skulle være enkelt å velge hvilke elementer som skulle skrives ut. Fordi det vil variere hvilke elementer som skal inkuderes for hver gang en utskrift settes i gang.

 

Hvert element kan f.eks. være navn og adresse til en person. Og utskriften skal da komme på framsiden av en konvolutt. I tillegg vil det være tilfeldig hvilken adresse som må skrives ut hver dag. Derfor tenkte jeg at det enkleste ville være å bare merke av i en checkbox for de adressene som skulle skrives ut. Men hvis det finnes bedre måter å gjøre dette på, er jeg selvsagt interessert i det. :)

 

Som sagt, kommer tilbake over helga med tilbakemelding.

 

Takk igjen.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Når du definerer bruken på den måten som du gjør, får det meg til å tenke at mitt bidrag ikke er optimalt. Er det mange som skal sendes omgangen, slik at det er nødvendig med fletting?

 

Evt hvis 1 linje inneholder all info, så kan brukeren stå i den ene linja og trykke på en knapp i verktøys menyen (eller hurtig tast) for å kalde på en form som viser alle felt i en pen layout, hvor brukeren krysser av de felt som skal brukes.

Dette blir da via vba, hvor variblene lagres og word åpner automatisk med et blank dokument (eller en template) og paster inn variablene.

Dette er kun praktisk hvis det er uregelmessig sendinger...for brukeren må da selv velge (settings kan lages til default) og klikke ok (behøver ikke klikke ok, men hvis ikke forsvinder poenget med brukerbestemt kriterie - evt lage en simpel timeout).

Det tar noe lengre tid å lage da...et par timer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Når du definerer bruken på den måten som du gjør, får det meg til å tenke at mitt bidrag ikke er optimalt. Er det mange som skal sendes omgangen, slik at det er nødvendig med fletting?

 

Evt hvis 1 linje inneholder all info, så kan brukeren stå i den ene linja og trykke på en knapp i verktøys menyen (eller hurtig tast) for å kalde på en form som viser alle felt i en pen layout, hvor brukeren krysser av de felt som skal brukes.

Dette blir da via vba, hvor variblene lagres og word åpner automatisk med et blank dokument (eller en template) og paster inn variablene.

Dette er kun praktisk hvis det er uregelmessig sendinger...for brukeren må da selv velge (settings kan lages til default) og klikke ok (behøver ikke klikke ok, men hvis ikke forsvinder poenget med brukerbestemt kriterie - evt lage en simpel timeout).

Det tar noe lengre tid å lage da...et par timer.

5645293[/snapback]

 

Beklager at jeg ikke har kommet med noen tilbakemelding før.

Vil bare takke for hjelpen.

Fant ut at flettefunksjonen i Word 2003 har mulighet til å direkte velge hvilke elemeter som skal skrives ut. Du viste til den i forklaringen din. "Edit recipient list". Helt til venstre har du avmerkingsbokser der man kan velge hvilke elementer som skal være med.

 

Takk igjen for hjelpen. :)

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...