Gå til innhold

instalere s-ata disk


tikka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om disken ikke er formatert så skal den vises i Høyreklikk på Min datamaskin, velg Behansle/manage og under diskmanagement. Finner du disken der så må den "aktiviseres" velg å opprette partisjon(er).

 

Hvis den ikke vises under Disk management så er det fullt mulig at du har koblet disken til en annen type kontroller.

 

Som f.eks på mitt ASUS A8N Sli Deluxe kort, når jeg kobler dem til de svarte så finner jeg dem med en gang, men om jeg kobler disken til de røde kontaktene som er en Silicon kontroller så må jeg trykke CTRL+S i boot (når det står det) så må jeg opprette den som en selvstendig disk eller sette den opp i en RAID løsning.

 

Fullt mulig at du må gjøre noe av det samme. Om du har samme hovedkort som meg og har koblet den til en av de røde, så flytt den over til de svarte S-ATA kontaktene på hovedkortet om det er noen ledige der.

 

Evt sjekk om BIOS finner disken. Sjekk også at S-ATA kabel + Strøm kabel sitter skikkelig i.

Lenke til kommentar

okei jeg har ett asus k8n-e hovedkort og jeg har nå 2 disker koblet på de sorte sata plugene og den tredje nye *Julepresang :yes: * hardisken koblet på de røde.

 

 

Hva må bios stå på får å finne den i computer managment?

 

Bios'en finner disken bare under harddrives og ingen andre steder :no:

 

JEg får ikke opp crtl+s spørsmålet :cry:

 

*er en smule frustrert* :hrm:

 

Håper noen kan hjelpe :hmm:

 

*BUTIKKEN HJALP meg var å skulle bytte hardisken og de sjekka den for feilfunksjoner og de fant ut at det var en feil på disken *ARGH 3 dagers slitt til ingen nytte * :tease::thumbup:

Endret av Boller_brus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...