Gå til innhold

Xbox 360 vs PS3 grafikk


AndersT2

Anbefalte innlegg

Vet at dette har vært oppe før. Men satt å tenkte her. PS3 må da kunne knuse Xbox 360 på grafikken etter hvert.

 

Selv om begge to har mulighet til å vise HD oppløslige bilder opptil 1080i. Så har Xbox fortsatt kun vanlig DVD tilgjengelig. Dermed vil spillet begrenses i størrelse, og grafikk teksturene kan ikke blir gode nok. Xbox får max tilgjenglig 9.4 GB med plass, mens PS3 kan lagre spill med opptil 50+ GB. Så hvis det er snakk om samme spill for begge konsoller, så vil PS3 ha mere plass til teksturene enn det Xbox 360 har.

 

Bare mine tanker. Skal ikke ha noen av dem uansett. Holder meg til PC, og Revolution hvis den blir billig nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja for det går ikke ann å bytte disk på en X360? Lagre på HDD? Grafikken bestemmes ikke av minnekapasitet vet du! Det kommer ann på hvor kraftig maskina er det!

5341542[/snapback]

Grafikk kan i noen tilfeller bestemmes av hvor my plass det er tilgjengelig på en disk. Ta Oblivion f.eks. Et større spill enn det vil ha problemer med å ha god grafikk ettersom størrelsen øker. De må da redusere den grafiske kvaliteten på teksturer. Det er helt klart en fordel å ha Blu-Ray. Større kapasitet vil si mindre sjanse for å eventuelt måtte nedgradere den grafiske delen, dersom spillet er stort.

Endret av Merlin
Lenke til kommentar

Hehe! Altså lagrings mengden har endel å si på grafikken. Men å sitte å spekulere om hvem som kommer til å bli best er bare tull.

 

Det hjelper ikke om du har uendlig med lagrings plass om selve hardwaren i maskinen ikke tilater å spytte ut så og så mye på skjermen din i et ok framerate.

 

Det kommer til å ende opp med hvem som kommer til å klare å utnytte maskinen best og hvilke som kommer til å klare å lage di beste spillene.

 

Et eksempel er jo PS2, det har kommet endel spill til den som ser bedre ut en spill på Xbox. Og Xboxen har som di fleste vet bedre hardware. Så igjen det kommer ann på hvem som kan presse maskinene og dem som kan lage den beste grafikken.

 

Men uansett så er det bare tull å spekulere egentlig. Vi vet ikke noe om åssn PS3 kommer til å bli enda.

Lenke til kommentar

det som er saken er at ps3 kommer til å være en kraftigere maskin spesifikasjons messig. men det eg tror uten å ha noe som helst å basere meg på :tease: er at grafikken 360 og ps3 kan yte vil være veldig likt.. tror ikke man vil se en stOr forsjell på spillene slik som man kan se mellom det beste spillet grafisk mellom ps2 og xbox..

Lenke til kommentar

Det går fint å lage spel med relativt bra grafikk uten å bruke så mykje plass. Sjå f.eks på .kkrieger, 96 kb og relativt god grafikk: http://kk.kema.at/files/gfx/full1.jpg

 

Men eg er ikkje sikker på om vi treng ein ny xbox vs playstation tråd. FloppyK har alt fortalt oss korleis ting kjem til å bli, og med tanke på alle hans gode og velformulerte argument kan det ikkje vere mykje meir å diskutere.

 

Så fremt det ikkje er nokon som har nokon gode grunner for kvifor vi skal ha ein ny "vs"-tråd, stenger eg denne tråden. Men send meg gjerne ein PM om du meiner at det vil vere nyttig med ein diskusjon rundt dette emnet. Eg vil i så tilfelle åpne tråden igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...