Gå til innhold

Play.com og toll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når varen du bestiller fra play.com blir fortollet tar det en del ekstra tid. Meg for min del måtte vente i 14 dager til jeg fikk varen. Ikke overraskende sendte jeg mail til play og fikk refundert pengene før jeg forstod at varen var blitt fortollet.

 

207 kroner i regning fra play endte med 130,- i toll. :mad: Så pass på kursen når du bestiller.

 

Ellers er play.com det beste som har hendt meg rett etter snus. :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare å ringe dem det, vi står bak deg :p

5341998[/snapback]

Ikkje so flink i engelsk at det gjer noke, dei ville heller pressa prisen høgre hadde eg ringt :p Kunne dei ikkje hatt e-post? (...)

Hadde vert greitt om noken andre hadde ringt, det vil nok funke :thumbup:

 

Toll på DVD, spel og musikk gjelder vel fordi at folk ikkje skal dra altfor stor nytte av å handle frå utlandet, men benytte kjedar her til lands (dei har vel også toll).

Lenke til kommentar

Hen heftig diskusjon med en kar angående toll og mva., og endte opp med å maile tollvesenet.

 

Svaret var som følger

Toll og mos er ikke det samme. Momsen er for tiden på 25%, og beregnes på bakgrunn av varens tollverdi. Tollsatsene er variable, og er listet opp i tolltariffen som du kan finne på www.toll.no . De aller fleste varer er tollfrie, og det er i hovedsak næringsmidler og klær som fremdeles er tollbelagt.

 

Med hilsen

Tollregion Sør-Norge

Infosenteret 

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...