Gå til innhold

Type ring mellom kamerahus og objektiv


Anbefalte innlegg

Var innom en fotobutikk og prøvde ut 70-200 f4 L Canon. Lurte på hva mitt neste objektiv skulle bli, zoom eller makro, Ekspeditøren fortalte at jeg kunne sette på en ring mellom kamerahuset og objektivet så kunne nevnte objektiv brukes til makro-fotografering. Han nevnte ingen tin om hva forholdet ble. Men det virket.

 

Spørsmålet blir, jeg fikk et fast objektiv til jul, Canon 85 1,8, kan jeg sette på en slik ring å bruke det som makro-objektiv? Husker ikke hva han kalte den ringen...

Endret av Hobbyfotografen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mellomringer skal funke, men jeg mener å ha hørt at det ikke funker så bra på zoomobjektiv. Altså vil 85mm'ern være bedre egnet til mellomringene.

For å få 1:1-forhold må du vanligvis ha like mye mellomringer som objektivets brennvidde, dvs du trenger her 85mm mellomringer for å få et "ekte" makroobjektiv med denne løsningen...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...