Gå til innhold

Trenger anbefalinger til ny S754 prossessor


allain

Anbefalte innlegg

Jeg har prestert å ødelegge min AMD 64 3000+ S754 prossessor, og er nå ute etter en ny. Jeg har tenkt på å oppgradere til S939, men det innebærer å kjøpe nytt hovedkort etc, noe som jeg ikke føler jeg trenger. Jeg ser rundt om kring at det finnes både AMD 3200+, AMD 3400+ og AMD 3700+ til S754. Men det virker ikke som de er mulige å få hos forhandlere. Så jeg hadde satt pris på litt anbefalinger og eventuelt hvordan jeg kan skaffe dem.

 

MSI K8 NEO Plantinum S754

Sapphire Radeon 9800 256mb PRO

2x Crucial 512 mb DDR-DIMM

 

Jeg bruker PC'en mest til spill

 

*EDIT* trykkleif

Endret av allain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som det er så lett å få tak i 3400+ eller 3700+ lenger.Jeg kjører min 3000+ på 2350 mhz på standard spenning (1.5v),og hvis du klokker den dit,vil du ikke merke noen forskjell på 3000+ og de andre.Har det samme hovedkortet og ram som deg også.

Du kan jo vurdere Sempron,som er et billig alternativ til Athlon,og som er kaldere og i mange tilfeller klokker lenger.Spørsmålet er om du skal klokke i det hele tatt?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Mener å huske at newcastle core er kjøligere og klokker bedre enn Clawhammer.

 

allain:Hvis du klokker Sempron med 256 mb cache opp til 2.6ghz,vil jeg tro at du får mye glede av den i spill  :thumbup:

5343326[/snapback]

 

Ja min Sempron 3100+ @3400+ (2Ghz) er ok til spill. Har forresten en 6600GT 256MB AGP.

Men jeg tviler på at det blir mye OC på meg siden HK - ABIT KV8 MAX3 ikke har AGP\PCI lås.

Uansett så får jeg 200mhz extra dvs 4000+ :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...