Jump to content
Sign in to follow this  
allain

Trenger anbefalinger til ny S754 prossessor

Recommended Posts

Jeg har prestert å ødelegge min AMD 64 3000+ S754 prossessor, og er nå ute etter en ny. Jeg har tenkt på å oppgradere til S939, men det innebærer å kjøpe nytt hovedkort etc, noe som jeg ikke føler jeg trenger. Jeg ser rundt om kring at det finnes både AMD 3200+, AMD 3400+ og AMD 3700+ til S754. Men det virker ikke som de er mulige å få hos forhandlere. Så jeg hadde satt pris på litt anbefalinger og eventuelt hvordan jeg kan skaffe dem.

MSI K8 NEO Plantinum S754

Sapphire Radeon 9800 256mb PRO

2x Crucial 512 mb DDR-DIMM

Jeg bruker PC'en mest til spill

*EDIT* trykkleif

Edited by allain

Ser ikke ut som det er så lett å få tak i 3400+ eller 3700+ lenger.Jeg kjører min 3000+ på 2350 mhz på standard spenning (1.5v),og hvis du klokker den dit,vil du ikke merke noen forskjell på 3000+ og de andre.Har det samme hovedkortet og ram som deg også.

Du kan jo vurdere Sempron,som er et billig alternativ til Athlon,og som er kaldere og i mange tilfeller klokker lenger.Spørsmålet er om du skal klokke i det hele tatt?

Edited by lucky666

Har ikke klokket før, men en gang må jo være den første. Er det ikke slik at sempron sine prossessorer har 256 kbit chache, mens 3000+ og oppover har 512kbit+++, hvor mye betyr dette for spilling etc? har hørt at chache teller en del på dette.

Your item arrived in NORWAY at 10:47 am on December 26, 2005. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

PS: Gleder meg til overgang fra Sempron 3100+ ...

Edited by Pirka

Mener å huske at newcastle core er kjøligere og klokker bedre enn Clawhammer.

allain:Hvis du klokker Sempron med 256 mb cache opp til 2.6ghz,vil jeg tro at du får mye glede av den i spill :thumbup:

Mener å huske at newcastle core er kjøligere og klokker bedre enn Clawhammer.

allain:Hvis du klokker Sempron med 256 mb cache opp til 2.6ghz,vil jeg tro at du får mye glede av den i spill  :thumbup:

5343326[/snapback]

Ja min Sempron 3100+ @3400+ (2Ghz) er ok til spill. Har forresten en 6600GT 256MB AGP.

Men jeg tviler på at det blir mye OC på meg siden HK - ABIT KV8 MAX3 ikke har AGP\PCI lås.

Uansett så får jeg 200mhz extra dvs 4000+ :thumbup:

Klokker min 3000+ Newcastle fra 2000MHz til 2550MHz. HTT (tilsvarer fsb) fra 200MHz til 300Mhz, og minnet fra 166 til 196.

Maskina overgår nå en uklokka 3700+... :D

Value for Cash!

Nå er jo socket 754, Athlon 64 3000+ tilgjenglig i butikk hyllene.

Venice core, E6 stepping, 51 W :thumbup:

Edited by Hotbox