Gå til innhold

HDA Digital X Mystique7.1 er det bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp det skal være ganske bra, har akkurat bestilt det sjølv, skal bruke det sammen med ein surr. receiver(Yamaha RX-V740) Dette er eit lydkort som er laget for bruk av hjemmekino! se i prisguiden, der ligger noen tester og det er blirr anbefalt(høyeste score) på alle plasser

 

HDA Digital X-MYSTIQUE GOLD er verdens første PCI baserede 7.1 kanals Dolby Digital Live! certificerede lydkort med understøttelse af Dolby Digital Live! Real-time content encoding! X-MYSTIQUE 7.1 GOLD har 8 audiokanaler, fuld duplex understøttelse og har onboard 24bit/96kHz DAC. Hertil tilbyder kortet et fuldt udrustet optisk/coax digital interface med understøttelse af 44.1kHz/48kHz/96kHz samplingsfrekvenser og 16/24bit opløsning!

tatt fra: http://www.tweakup.dk/

 

du kan kjøpe det fra shg.no til 780,- +porto

Lenke til kommentar
jepp det skal være ganske bra, har akkurat bestilt det sjølv, skal bruke det sammen med ein surr. receiver(Yamaha RX-V740) Dette er eit lydkort som er laget for bruk av hjemmekino! se i prisguiden, der ligger noen tester og det er blirr anbefalt(høyeste score) på alle plasser

 

HDA Digital X-MYSTIQUE GOLD er verdens første PCI baserede 7.1 kanals Dolby Digital Live! certificerede lydkort med understøttelse af Dolby Digital Live! Real-time content encoding! X-MYSTIQUE 7.1 GOLD har 8 audiokanaler, fuld duplex understøttelse og har onboard 24bit/96kHz DAC. Hertil tilbyder kortet et fuldt udrustet optisk/coax digital interface med understøttelse af 44.1kHz/48kHz/96kHz samplingsfrekvenser og 16/24bit opløsning!

tatt fra: http://www.tweakup.dk/

 

du kan kjøpe det fra shg.no til 780,- +porto

5345043[/snapback]

takk :)

men kan du gi link til kortet i prisguiden finner det ikke.

det er best å bruke digital ikke sant og hvor mye forskjell er det jeg kan merke, på HDA Digital X-MYSTIQUE GOLD , fra det intrigerte sitt digitale.

skal kjøpe meg logitech z 5500 skjønner du, merker jeg forskjell?

har et C-Media Azalia intrigert lydkort.

og Dolby Digital Live er det sånn at jeg kan spille spill og musikk på surround gjennom digitalt?

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
Her er link! vil anbefale deg og kjøre digitalt ja! Dolby Digital Live dekoder alt, absolut alt om til surround! har du noen gang hatt eit abit nf7-s med integrert soundstorm lydkort... det brukte dolby digital live. heilt herlig lyd! med det forsvant når nvidia sluttet og lage nforce 2 chipset. men nå er det endelig komt tilbake og det har vore utrolig etterlengta ;)
Lenke til kommentar
Her er link! vil anbefale deg og kjøre digitalt ja! Dolby Digital Live dekoder alt, absolut alt om til surround! har du noen gang hatt eit abit nf7-s med integrert soundstorm lydkort... det brukte dolby digital live. heilt herlig lyd! med det forsvant når nvidia sluttet og lage nforce 2 chipset. men nå er det endelig komt tilbake og det har vore utrolig etterlengta ;)

5346287[/snapback]

 

tøft :)

så da kan jeg endelig kjøre mp3 og cdeer på alle høytalerene.

nei har ikke hatt det hovedkortet.

men skal først kjøpe logitech z-5500 og skal jeg kjøpe det lydkortet når jeg får råd.

blir det bedre lyd med tvkortet også ?

men gleder meg :w00t:

edit: skrivefeil

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
Her er link! vil anbefale deg og kjøre digitalt ja! Dolby Digital Live dekoder alt, absolut alt om til surround! har du noen gang hatt eit abit nf7-s med integrert soundstorm lydkort... det brukte dolby digital live. heilt herlig lyd! med det forsvant når nvidia sluttet og lage nforce 2 chipset. men nå er det endelig komt tilbake og det har vore utrolig etterlengta ;)

5346287[/snapback]

 

tøft :)

så da kan keg endelig kjøre mp3 og cdeer på alle høytalerene.

nei har ikke hatt det hovedkortet.

men skal først kjøpe logitech z-5500 og skal jeg kjøpe det lydkortet når jeg får råd.

blir det bedre lyd med tvkortet også ?

men gleder meg :w00t:

5347854[/snapback]

jepp trur tv-kort signalene skal bli dekodet om og ;)

Lenke til kommentar

Hmm, ser ut som for meg at mange kjøper dette kortet for å kunne gjøre om stereo-lydkilder til surround. Vil bare gjøre dere oppmerksom på at dette også går an med Audigy 2 ZS og Value, har selv Value versjonen, og disse kortene har en funksjon kalt CMSS3D (se screenshot nedenfor). Har prøvd denne funksjonen, og fungerer helt kurant ;). Godt mulig at det er andre ting HDA Digital X Mystique har, men ville bare nevne at Audigy 2 også kan konvertere til å spille "alt" i surround.

post-65834-1136240953_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hmm, ser ut som for meg at mange kjøper dette kortet for å kunne gjøre om stereo-lydkilder til surround. Vil bare gjøre dere oppmerksom på at dette også går an med Audigy 2 ZS og Value, har selv Value versjonen, og disse kortene har en funksjon kalt CMSS3D (se screenshot nedenfor). Har prøvd denne funksjonen, og fungerer helt kurant ;). Godt mulig at det er andre ting HDA Digital X Mystique har, men ville bare nevne at Audigy 2 også kan konvertere til å spille "alt" i surround.

5374792[/snapback]

ja men klarer den det via optisk eller koaks? Nei! du må ha ein creative jalla kabel for og få det til og funke! og det funker ikkje skikkelig! tru meg eg hadde Creative Audigy platinum før! makan til drittkort til receiver skal du lete lenge etter! og nå mener eg heile creative serien!

Lenke til kommentar
Hmm, ser ut som for meg at mange kjøper dette kortet for å kunne gjøre om stereo-lydkilder til surround. Vil bare gjøre dere oppmerksom på at dette også går an med Audigy 2 ZS og Value, har selv Value versjonen, og disse kortene har en funksjon kalt CMSS3D (se screenshot nedenfor). Har prøvd denne funksjonen, og fungerer helt kurant ;). Godt mulig at det er andre ting HDA Digital X Mystique har, men ville bare nevne at Audigy 2 også kan konvertere til å spille "alt" i surround.

5374792[/snapback]

ja men klarer den det via optisk eller koaks? Nei! du må ha ein creative jalla kabel for og få det til og funke! og det funker ikkje skikkelig! tru meg eg hadde Creative Audigy platinum før! makan til drittkort til receiver skal du lete lenge etter! og nå mener eg heile creative serien!

5375166[/snapback]

 

Skal du kjøre optisk \ coxial kabel fra pcen til forsterkeren og la den ta seg av surrounden? trenger da ikke et dyrt lydkort for å få det til å fungere hvis forsterkeren har dekoder fra før av. holder fint med et eller anna lydkort med spdif out eller coxial digital out

Lenke til kommentar
Hmm, ser ut som for meg at mange kjøper dette kortet for å kunne gjøre om stereo-lydkilder til surround. Vil bare gjøre dere oppmerksom på at dette også går an med Audigy 2 ZS og Value, har selv Value versjonen, og disse kortene har en funksjon kalt CMSS3D (se screenshot nedenfor). Har prøvd denne funksjonen, og fungerer helt kurant ;). Godt mulig at det er andre ting HDA Digital X Mystique har, men ville bare nevne at Audigy 2 også kan konvertere til å spille "alt" i surround.

5374792[/snapback]

ja men klarer den det via optisk eller koaks? Nei! du må ha ein creative jalla kabel for og få det til og funke! og det funker ikkje skikkelig! tru meg eg hadde Creative Audigy platinum før! makan til drittkort til receiver skal du lete lenge etter! og nå mener eg heile creative serien!

5375166[/snapback]

 

Skal du kjøre optisk \ coxial kabel fra pcen til forsterkeren og la den ta seg av surrounden? trenger da ikke et dyrt lydkort for å få det til å fungere hvis forsterkeren har dekoder fra før av. holder fint med et eller anna lydkort med spdif out eller coxial digital out

5375864[/snapback]

 

eg har prøvd alt! eg det beste eg fekk til og kjøre med var 6ch input på receiveren! og det funket ikkje skikkelig! da bruker man analog kabler. dei korta som har optisk dei støtter bare dolby digtal i film og stereo i spill.

Lenke til kommentar

ja du får bare stero i spill med optisk men du kan jo bare sette forsterkeren til å emulere surround. lydkortet kan kjøre dolby digital ut på forsterkern når du spiller men vil ikke si at det ble noe bedre hjemme hos meg når jeg testet kontra simuleringen. (alt kjørte over optisk)

 

har hatt en negativ erfaring med dette lydkortet når jeg kjørte musikk over spdif. all bass hørtes helt vrengt ut, men det kan skyldes dårlig driver ettersom jeg ikke testet å bytte eller feilsøke (byttet bare tilbake til mitt 200KR's lydkort)

Endret av zandzpider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...