Gå til innhold

Innebygd Nforce 3 lyd VS SB live 5.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det original Nvidia (samme som sitter i XBox) lyd, eller bare et Nforce 3 kort som kommer med noe onboard ræl? Trodde kun det var Nforce 1 og 2 som kom med Nvidias egen lydchip (som faktisk var veldig bra!), mens man på Nforce 3 og nyere kom med (elendig) 3.pats brikker fra Realtek o.l.

Sjekk i device manager. Står det noe slikt som Realtek ALC850??

Lenke til kommentar

Lurte på omtrent det samme, og min erfaring er at et SB Live! Value fra ca. 1999-2000 hadde bedre lyd enn Realtek'et.

Selv har jeg Nforce 3, så det er nok riktig det Krapfoss sier om dårlige lydchipper.

Live-kortet mitt hadde endel problemer på denne maskinen (restarter, blåskjerm o.l.), men det hadde nok noe med at jeg fikk det fra en maskin hvor PSU hadde eksplodert, og sendt hovedkort, CPU og minne til de evige jaktmarker.

Lenke til kommentar
Er det original Nvidia (samme som sitter i XBox) lyd, eller bare et Nforce 3 kort som kommer med noe onboard ræl? Trodde kun det var Nforce 1 og 2 som kom med Nvidias egen lydchip (som faktisk var veldig bra!), mens man på Nforce 3 og nyere kom med (elendig) 3.pats brikker fra Realtek o.l.

Sjekk i device manager. Står det noe slikt som Realtek ALC850??

5387466[/snapback]

 

 

altså dette står, har nå også inni soundblaster 5.1 kortet..

post-13429-1136474706_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...