Gå til innhold

pioneer 506xde innbrenning :(


Anbefalte innlegg

Etter og ha hatt denne tvn i 4 dager har jeg fått inbrenning i tvn min. jeg kjøpte den for å spille xbox360 og spurte i butikken om det var noe problem og bruke den til spilling. NEIDAAA fikk jeg beskjed om. så 1. juledag spilte jeg need for speed: most wanted i en 4-5 timer så reiste jeg ut. kom hjem litt senere og spilte i en 3 timer. neste morgen ser jeg at speedometeret, minikartet og noen andre småting er brent inn. er det virkelig så ræva teknologi i denne tvn. leste masse tester, og der står det "inbrenning er noe pioneer aldri har hatt problemer med" trodde dette var noe som var problemer før, dette er jo rett og slett latterlig. jeg kjøpte den kun for å spille på. dette sa jeg i butikken. er det virkelig så dårlig at den ikke kan brukes i mer en ett par timer før det begynner å skje ting.

hvis dette er tilfelle vil jeg anbefale andre og holde seg langt unna plasma hvis det skal brukes til spilling. det er rett og slett for dårlig. er det noen som kan hjelpe meg her eller har jeg ingenting jeg skal ha sagt hvis jeg vil ha penger tilbake eller bytte? det er synd hvis jeg har brukt 45000 på dette.... trenger hjelp

Endret av animatrix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innbrenning og plasma er ett velkjent fenomen, jeg foreslår at du går tilbake og klager. Har du fått beskjed om at den vil fungere til en xbox 360 så skal den det, betjeningen skal ikke gi villedende info som til slutt fører til delvis defekt tv. LCD er teknologien du må ha i tvn for å slippe det med innbrenning (har faktisk hørt om det med lcd også, men husker ikke sammenhengen, skal iallefall sette opp infosystem med lcd i romjulen).

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
innbrenning og plasma er ett velkjent fenomen, jeg foreslår at du går tilbake og klager. Har du fått beskjed om at den vil fungere til en xbox 360 så skal den det, betjeningen skal ikke gi villedende info som til slutt fører til delvis defekt tv. LCD er teknologien du må ha  i tvn for å slippe det med innbrenning (har faktisk hørt om det med lcd også, men husker ikke sammenhengen, skal iallefall sette opp infosystem med lcd i romjulen).

5339728[/snapback]

 

 

ja det skal jeg ihvertfall gjøre, er bare redd jeg ikke har noe jeg skulle sagt da jeg vet produsenter har reservert seg fra det med innbrenning

Lenke til kommentar

innbrenning er et problem på disse pioneer skjermene har jeg lest. oppdatering av firmware skal visst gjøre susen. husk også at skjermen er mest følsom for innbrenning de første par hundre timene. så anbefaler deg at du kjører inn skjermen om nettene osv, mens du ikke bruker den. for å fjerne innbrenningen så kan du prøve å kjøre "snø" bildet over natta så skal det nok bli borte. evt bare bruke tv'n normalt til det går bort.

 

anbefales også at du kjører med lavere kontraster nå i starten.

 

edit: kanskje verdt å lese litt i denne tråden som dreier seg om samme panel og problem.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Siste generasjoner av plasmaer av noe særlig kvalitet (og Pioneeren du nevner er absolutt siste gen+kvalitet) har generelt ikke særlig problemer med innbrenning, men en del (bl.a. Pioneerene) kan ha det som kalles "image retention", dvs at faste innslag i bildet (og gjerne med sterke farger/høy kontrast) "henger igjen" i bildet.

Dette kan fjernes ved vanlig bruk uten faste elementer/logoer i bildet (tar tid) eller ved å vise jevnt, lyst/hvitt bilde en stund (tar kortere tid), og er ikke det samme som innbrenning.

 

Ellers er det generelt anbefalt å sette lysstyrke og kontrast relativt lavt den første tida på plasmaer siden skjermen er mer mottakelig for innbrening og image retention før panelet har stabilisert seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...