Gå til innhold

Asus P5N32-SLI Deluxe (Noen med erfaring?)


Kongbalder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare et råd, hold deg langt unna...

 

Mitt Asus P5N32-SLI Deluxe var ustabilt, og når man prøver og flashe det dør korte. Jeg snakket med PS-Data og de sa jeg skulle prøve og flashe selv om det enda ikke ser ut til at mer en et fåtall fungerer etter flash. Det er milevis med tråder om probleme på Asus sitt forum også. Jeg sente da mitt tilbake død som en sild på boks. Grunnen til at jeg flashet var problemer med crash og lyden gikk helt berserk i noen spill, i ny og ne. Dette skal da være et problem mellom X-fi og nforce4 som gir lyd problemer, og dette sakl være rettet i nyere bios, men ja det fungerte jo ikke...

 

Så mitt råd, bruk Intell chipsett på Intell cpuer. Da er det stabilt.

 

Bruker nå et Asus P5LD2. Ikke hatt noe trøbell, og et nytt Asus P5WD2 Premium er på vei fra snille Hardware.no JuleNissen ;) Bedre en det får man ikke til intell fortiden.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Hei!

Takk for kjappe svar. :D

Ja, den skal da brukes til spill også, he he. Har alltid hatt Intel prosessorer og har alltid vært fornøyd med de. Så det blir nok en Intel denne gangen også. Har tenkt å kjøre SLI med skjermkort Asus GeForce 7800GTX .

 

@MrNilsen

Regner med at det gjelder den itegrerte lyden i hovedkortet, men om en bruker et annet lydkort så vil vel ikke det problemet oppstå? Vel jeg få se det hele an.

 

Mvh.

 

Kongbalder

Lenke til kommentar
Hei!

Takk for kjappe svar.  :D

Ja, den skal da brukes til spill også, he he. Har alltid hatt Intel prosessorer og har alltid vært fornøyd med de. Så det blir nok en Intel denne gangen også. Har tenkt å kjøre SLI med skjermkort Asus GeForce 7800GTX .

 

@MrNilsen

Regner med at det gjelder den itegrerte lyden i hovedkortet, men om en bruker et annet lydkort så vil vel ikke det problemet oppstå? Vel jeg få se det hele an.   

 

Mvh.

 

Kongbalder

5339676[/snapback]

 

Hei du

 

X-fi er absolutt ikke det korte som er intregrert nei ;) Creative X-Fi Fatlity FPS er det jeg bruker. De siste nye Creative lyd korta som har kommet på markede. De har et generelt problem med nforce 4 i følge creative sitt forum. Og da må man flashe hovedkorte for og løse probleme.

 

Men det ble da helt død, og ville aldri starte igjen, som veldig mange andre opplever med dette korte, er en tråd her på forumet også om dette. Da dette ser ut til og være et nforce4 32-sli problem, altså både amd og intell versonen.

 

Men skal du ha Intell og sli er det jo ikke mange alternativer da, er jo kun nforce 4 med den støtten. Alle de andre jeg nevner, har bare crosfier støtte

DVS Intell 955x chipsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...