Gå til innhold

Windows xp x64


MiRaCL

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nylig oppgradert til Amd a64, og vurderer derfor å oppgradere til windows xp x64.

 

Noen som har noen synspunkter på hvordan dette os'et fungerer i forhold til vanelig win xp?

Tenker her på drivere,programmer og spill, er det noe forskjell,og hvordan er støtten for alt.

 

Er det noen fordeler eller burde jeg holde meg til vanelig 32-bit xp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettop 64 til søster uten helt å tenke over det, etter mye frem og tilbake med lånt windows xp x64 ble det til at jeg instalerte vanlig 32bits igjen. Ingen drivere fungerte til x64 versjonen, og var da ikke i humør til å lete halve nettet igjennom etter noe som kanskje fungerte. Men x64 virket som en helt grei versjon så lenge en jobbet litt med det. Så hadde det vært min egen pc som jeg kunne sittet og mekket på hadde jeg nok prøvd x64.

Lenke til kommentar

Kansje jeg får lage et ghost image av os disken, så installere,hvis x64 ikke er noe tess,så er det jo 0 stress å få 32bits versionen inn igjen.

 

Rart det ikke er så mye forskjell egentlig.

 

Cornel, har du merka noen forskjell på programmer som støtter 64-bits i forhold til å kjøre samme programmet i 32 bit windows?

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt x64 Edition noen dager nå, hadde litt problemer i starten fordi driverne jeg hadde liggende til nettverkskortet mitt ikke funket i 64bit, men fikk lastet ned fra en annen PC.

 

Alle programmene jeg har installert funker. Steam, HL2, CSS, BF2, CoD, CoD2 funker, CoD:UO funket ikke. DDO klikker etter 5min med spilling, men det er beta så hvem veit hva som er feil.

 

Hender jeg får noen feilmeldinger også, om manglende dll filer osv, begynner å bli plagsomt, finner ikke noen løsning. Vurderer å gå tilbake til Windows 2000 (det jeg hadde tidligere), men ville heller hatt XP Pro, men det har jeg ikke liggende og nekt at jeg kjøper det i butikken for flere tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...