Gå til innhold

Tips til casemod!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye erfaring med elektronikk, måle verktøy og div du har men..

 

Ang. ny front. Det første du kan gjøre er å se hvordan det er med feste muligheter og sånn er, skal man lage en ny front så bør man ha noe å feste den nye fronten i. Det andre er at du kan begynne å måle hvor stor den skal være, H/B osv. denne kan lages enten i metall eller tre, kan også lage den i plexi eller lexan, alt ettersom hva man har lyst til., men det viktigste av alt er at du legger noen planer for dette FØR du begynner å skjære til noe som helst. bruk kreativiteten din og det som ellers lyster for ditt mod, men som sagt, planlegg litt og vær nøye med det du driver med.

 

Elektronikk: skal du sette inn led og andre godsaker så bør du vite litt om hva dette er er for noe og hvordan du skal gå fram, Leds, det er ikke bare til å koble på et par ledninger også vips så lyser det, det skal litt mere til enn som så desverre. men ved å søke på leds eller annen elektronikk så får du greie på det meste når det gjelder slikt, eller så er det mange gode veiledninger her på overklokking forumet som du kan ta en titt på.

 

Ellers så synest jeg kanskje at du kunne tatt litt flere helthets bilder av kassa di slik at folk ser hva dette er og kanskje forklare litt mere nøyaktig åssen kasse dette er. Og kan etter det gi deg noen mere konkrete tips om hva du kan gjøre..

 

Et annet tips å ta med seg er å lese hordan man setter opp en worklog og hvordan man skal te seg når det gjelder bilder osv.

 

 

Med dette sagt så ønsker jeg deg lykke til med prosjektet ditt :)

husk at alle følger med på hvert skritt du tar :)

Lenke til kommentar

Her er hva jeg tenker på:

 

Spray lakkere front i blå metalikk,

Spray lakkere resten av kabinett i svart metalikk,

Kjøpe dette vinduet,

Kjøpe denne katakoden,

Kjøpe 2 stk, UV-Rør 20cm,

Kjøpe disse kabelstrømpene med blåe uv-strips rundt

Kjøpe 1 stk, LaserLED Blå Ac Ryan

Karnsje kjøpe et Katakode rør 30 cm blå?

Sette inn blå LED i startknapp..

 

Hørtes dette bra ut?

Endret av ..SupRnova..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor blå UV-strips? Kjøp heller som spiralomfavn til vannkjølingsslanger. Finner du på Microplex under vannkjøling > Slanger!

Lag heller vindu selv, uten list. Dissa ferdiglagde er så grelle. Pass på bruken av vanlig lys med UV-lys. Det ødelegger nemlig UV-effekten helt!

Ikke kjør en for tydelig overgang fra fronten til resten av kabinettet med farger som du foreslår. Blir ofte litt "feil"!

Lenke til kommentar
Vanlig lys dreper effekten av UV-lys. Men om du har 2 vanlige katoder og 2 UV katoder og to basic kits kan du jo bare bruke bryteren. Det jeg skal gjøre i mitt prosjekt! :)

5345364[/snapback]

 

Oj, det har jeg ikke tenkt på, tror du dette lyset i vil ødelegge for uv lyset i psu ? Uv lys i såfall så må jeg finne på noe mere der.

Lenke til kommentar
Vanlig lys dreper effekten av UV-lys. Men om du har 2 vanlige katoder og 2 UV katoder og to basic kits kan du jo bare bruke bryteren. Det jeg skal gjøre i mitt prosjekt! :)

5345364[/snapback]

 

Oj, det har jeg ikke tenkt på, tror du dette lyset i vil ødelegge for uv lyset i psu ? Uv lys i såfall så må jeg finne på noe mere der.

5347634[/snapback]

Tja, litt kanskje. Hadde det vært katoder hadde det ødelegt alt.

Lenke til kommentar
Vanlig lys dreper effekten av UV-lys. Men om du har 2 vanlige katoder og 2 UV katoder og to basic kits kan du jo bare bruke bryteren. Det jeg skal gjøre i mitt prosjekt! :)

5345364[/snapback]

 

Oj, det har jeg ikke tenkt på, tror du dette lyset i vil ødelegge for uv lyset i psu ? Uv lys i såfall så må jeg finne på noe mere der.

5347634[/snapback]

Tja, litt kanskje. Hadde det vært katoder hadde det ødelegt alt.

5347722[/snapback]

 

oki nei da kan jeg roe meg :) prøver slik det er nå og ser ann

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...