Gå til innhold

x1900 lanseres 24 januar,i butikkene når?


graks

Anbefalte innlegg

x1900 kortene skal lanseres den 24 januar,men tror dere at ati klarer og få kortene i butikken samme dag?.

ati har aldri vært flink til og lage nok kort slik at forbrukerne kan få tak i kortene på lanseringsdatoen.

 

bare se på x1800 kortene er jo først nå i butikkene i lav antall.kansje nå ati har fått opp farten på produksjonsaperatet deres.

 

vurdere og kjøpe meg et skjermkort i begynnelsen av februar,så vist disse x1900 kortene er kommet i butikkene blir jeg nok og kjøpe meg kansje en x1900xl.tror det er mindre en 10% at vi finner slike kort i butikkene i begynnelsen av februar.

 

x1900 skal 48 Pixel Shader units sammenlignet med x1800 som har 16 Pixel Shader units betyr det at x1900 blir 3 ganger så rask som x1800 i spill som fear?

 

http://www.theinquirer.net/?article=28540

http://www.theinquirer.net/?article=28341

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg tviler ekstremt sterkt på at x1900 blir tre ganger så raskt som x1800 på grunn av flere pipelines.

 

Veldig enig her. Disse pipelines greiene tror jeg bare går gjennom selve kortet, Det er ikke 48 kjerner i prossessoren.

Bare tenk på at 7800gtx har 50% flere pipelines enn x1800gtx.

Uansett tror jeg det er flere typer pipelines, og den viktigste, pixel pipelines, tror jeg fortsatt det blir 16 av.

x1800xt har 16 piksel pipelines og 16 shader pipelines. x1900xt tror jeg får tre ganger så mange shader pipelines, men like mange piksel.

Uansett, flere pipelines vil vel ikke gi besre ytelse hvis ikke gpu og minne blir bedre

Lenke til kommentar

Disse pipelinene dere snakker om her som øker fra 16 til 48 er ikke tradisjonelle pipelines....

 

R580 kommer fremdeles til å ha 16 ROP's og 16 TMU enheter....

 

Med det er antal regneenheter (ALU) som økes fra 1 per pipeline til 3 per pipeline, så isteden for 16*1 pixelpipelines så får vi 16*3 pixel pipelines...

 

Så ikke vent dere særlig mye mer ytelse i spill som ikke bruker masse pixel shadder...

 

Dette kommer til å bli en ganske mye mer komplisert brikke enn R520, jeg tipper opp mot 400 Mil tansistorer... Så ikke vent dere for mye av klokkefrekvensen.

 

Jeg er villig til å vedde ganske mye på at kortene ikke er tilgjenglig i Norge fra 1. dag... Jeg tipper på tilgjenglighet fra i februar engang....

Lenke til kommentar

F.E.A.R. burde helt klart få et merkant ytelse forbedring med R580. Dette spillet har et ALU til texture operasjoner forhold på opptil 7:1. Dette er også grunnen til at det er mer hensikt messig for nyere og fremtidige spill å øke antall PS ALU's ("pixel shader pipes") fremfor å øke antall TMU og ROP's (pixel pipes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...