Gå til innhold

Hvilket digital kompaktkamera?


Anbefalte innlegg

Hei

Eg er i dag bruker av D70 med forskjellige linser (har bestilt D200), men ønsker å kjøpe meg et kompaktkamera, det er vel først og fremst billedkvaliteten eg er opptatt av, ellers så bør det ikke være av den største typen kompaktkamera. Er det noen som har erfaring med et godt digital kompaktkamera. :)

Endret av Guljar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du åpenbart er en kresen bruker, mener jeg det kun finnes et kompaktkamera som kan matche dine fin dslr. Det er Ricoh GR Digital. I steden for å bruke penger på kosmetisk dill dall og en mindreverdig zoom, har de lagt pengene i et enkelt, solid hus, påmontert et knallskarpt 5,7mm(~28mm) fast-objektiv. Lysstyrken er grei på 2,8.

 

Prisen på over 5k kan virke litt avskrekkende, og det kan ikke brukes til tette portretter. Likevel vil jeg anbefale det som 2-kam til brukere av dslr. Det er nemlig den eneste kompakt som kan konkurrere direkte i ren bildekvalitet. Obs:Det er mye billigere på kontinentet.

Lenke til kommentar

Og hvis man ikke vil bruke så mye, eller må ha zoom, så er Nikon sin Coolpix serie noe av det lureste man kan velge. Nyeste modeller heter P1 og P2, og eneste forskjellen er hhv. 8 og 5 megapixler.

 

Hvis det ikke gjør noe at kameraet er litt større, vil jeg anbefale Canon Powershot A610 eller A620 med hhv. 5 og 7 megapixler.

 

(antall megapixler er av det minst viktige på et digitalkamera i dag, så du kan like gjerne velge en av de med 5 megapixler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...