Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av ny mobil!


Anbefalte innlegg

Hei!!

Har nå fått en del penger til jul så jeg kan kjøpe meg en ny mobiltelefon. Har gått å tenkt på det lenge men har fortsatt ikke funnet ut akkurat hvilken jeg vil ha.

 

Jeg har nå en SE Z600 som nærmer seg to år og som snart går i oppløsning.

 

Jeg vil gjerne at det skal være litt nyttefunksjoner og underholdning på mobilen og helst minst 2 megapikselskamera. Den skal vare en stund og ikke være slik at du må lade den hele tiden (Det må jeg med min gamle nå)

Jeg har nå som sagt Sony Ericsson, og har også vært borti Nokia før. Er ganske førnøyd med begge merkene men tar gjerne i mot forslag til andre.

 

På forhånd tusen takk. :)

Endret av mobil_jenta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!!

Har nå fått en del penger til jul

 

Antar at du har vil bruke litt penger på en ny. Alle S60 mobiler har jo muligheten for underholdning som du ønsker. Så det bør være null problem. Hvis du vil ha en fancy så går for d500. Litt nytt system hvis du ikke har vært borti det før, men det lærer du lett. Eller en k750i.

Lenke til kommentar

ok. her har jeg fyllt det ut.

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja trenger ikke være avansert

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Vet ikke

-JAVA: Ja

-Email klient: vet ikke

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ:Nokså det samme

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert antenne

-"Støt/sprut/støv-sikker": Trenger ikke å være det

 

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Over 65000 farger,

 

Pris:

Jeg har mellom 0 og 5000 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense).

Med abonnementsbinding): Ja

Hvis med abbenoment, hvilket? Tror helst det blir netcom yountalk men jeg vet ikke helt enda.

 

Diverse:

-Merke: Nokså det samme

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: Vet ikke

-Infrarød port: Vet ikke

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Litt stort minne eller plass til minnekort

-MP3: Ja kan godt være

-Radio:Ja kan godt være

-UMTS: Vet ikke

-Triband: Vet ikke

-Wlan: vet ikke

- Mulighet for GPS: Vet olle

-Batterilevetid: "Litt viktig

Primærbruksområdet for mobilen din idag? Ganske mye SMS og litt ringing.

Endret av mobil_jenta
Lenke til kommentar
Primærbruksområdet for mobilen din idag? Ganske mye SMS og litt ringing.

5344418[/snapback]

Sony Ericsson K750i har et godt tastatur og tale- og standbytid på 9 og 400 timer. Har selv telefonen, og kan skrive under på at sms er null problem. Om du allikevel har penger kan du legge på 4-500 kroner og velge W800i. Dette er så å si samme telefonen med et mer solid deksel, og det medfølger et godt headsett samt et større minnekort.

 

Designmessig er de veldig forskjellige med K750i i svart og sølv mens W800i er hvit og orange. Kan også lese denne tråden om forskjellene mellom de to. Lykke til ;)

Lenke til kommentar

jeg har nå sett en del på SE W800i og lurer på å kjøpe den. Men jeg syns jeg har hørt at den ikke har VGA-kamera. Stemmer det? Er det negativt isåfall?

 

Lurer også på før jeg går og kjøper denne mobilen om det er noe annet negativt med den?

Det billigste jeg har funnet den til med Netcom youngtalk abonnement er på Siba til 1990,-

Tror dere at den kanskje blir billigere i januar, at de setter ned prisen da?

Endret av mobil_jenta
Lenke til kommentar
jeg har nå sett en del på SE W800i og lurer på å kjøpe den. Men jeg syns jeg har hørt at den ikke har VGA-kamera. Stemmer det? Er det negativt isåfall?

5352188[/snapback]

 

jeg googlet litt og fant ut følgende:

 

VGA: Definerer en oppløsning på 640 x 480 med 16 farger.

 

Både K750i og W800i har en innebygd kamera med CMOS-bildebrikke som tar bilder i oppløsningen 1632 x 1224 punkter. Det tilsvarer nøyaktig 2,1 megapiksler.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler sterkt w800i siden du hadde SE z600 nå. Du vil garantert merke forskjell og kommer til å bli fornøyd. Jeg hadde k750i men byttet nå over til w800i som er en kjempegod mobil etter min meining.

 

Den har alt det jeg krever i en mobil, brukervennlig med god kamera, mp3 funksjon, headsett, god minne og GOD til å skrive sms med :)

 

Gå for w800i du :)

 

Men som sagt det er du som bestemmer da til slutt hva du vil kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...