Gå til innhold

Canon Digital IXUS Wireless erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kameraet er i mine øyne dramatisk overpriset. Er du litt fanget av fordelene med wifi er det nok bedre med Nikon Coolpix P1 eller P2, ihvertfall inntil Canon innser at Ixus'en er overpriset og setter ned prisen med 1000-1500. Det er jo ikke stort mer enn et Ixus 55 med wireless, så vidt jeg har forstått, og er wireless virkelig verdt 1500 kroner?

Lenke til kommentar

Trenger ikke wireless egentlig, men sikkert kjekkt å ha. Koster da ikke SÅ mye, ser på prisguiden at det ligger ute til 3675 KR men så kommer jo porto i tillegg, sikkert 100-lapp.

 

Er bare ute etter et billig og best mulig kamera, helst av litt nyere modell. Nikon Coolpix P2 har jeg også på listen, ser bra ut det også.

Lenke til kommentar
Trenger ikke wireless egentlig, men sikkert kjekkt å ha. Koster da ikke SÅ mye, ser på prisguiden at det ligger ute til 3675 KR men så kommer jo porto i tillegg, sikkert 100-lapp.

 

Er bare ute etter et billig og best mulig kamera, helst av litt nyere modell. Nikon Coolpix P2 har jeg også på listen, ser bra ut det også.

5339668[/snapback]

Da bør du utelukke modeller som har slike fordyrende funksjoner. Prisen på et kamera avgjøres også av funksjoner, og hvis disse er dyre går det utover kvaliteten på andre deler av kamera.

Lenke til kommentar
Trenger ikke wireless egentlig, men sikkert kjekkt å ha. Koster da ikke SÅ mye, ser på prisguiden at det ligger ute til 3675 KR men så kommer jo porto i tillegg, sikkert 100-lapp.

 

Er bare ute etter et billig og best mulig kamera, helst av litt nyere modell. Nikon Coolpix P2 har jeg også på listen, ser bra ut det også.

5339668[/snapback]

 

Ixus 55, som på en måte er Ixus Wireless, men uten wifi ( :!: ) koster langt mindre. Ser nå at det ikke er så mye som jeg først anslo, men det er allikevel for dyrt i forhold til andre wifi-løsninger på markedet, som f.eks P2, som har minst like god optikk.

 

Husk også at du trenger minnebrikke og gjerne veske i tillegg. Regn derfor med minst 500 kroner ekstra.

 

Ellers må du spørre deg selv om du virkelig trenger wifi. Som PMnormal sier, så er alle slike fiffige funksjoner en unnskyldning for å skru prisene opp og/eller selge kameraet på andre ting enn bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...