Gå til innhold

Når folk dør, hvor tror dere de "er" ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kondolerer

 

Du må bare finne ut hva du tror, ingen veit noe om hva som er etter døden...

Vist vi ser stort på det så har jo det altid død folk, over hele verden. Noen ser på døden som ei reise, noen ser på det som en start og noen bare slutten. Men ingen veit at dei har rett... Så hva trur du..?

 

Heldigvis kommer man over sorgen, selv om savne er det hele livet. Men det er naturlig, som at du blir født, kjærliget og familie. Ting alle opplever i større og mindre grad. :)

Lenke til kommentar
Ikke hvis sjel = personlighet (og ingenting annet) nei.  :)

5363046[/snapback]

 

Ja, det er bare det at folk fatter ikke det. De tror personligeten, også kjent som sjelen ikke kan forsvinne uten videre.

 

All energi går over til noe annen form(ikke til annen dimensjon, men annen form for energi), det gjør strøm(elektriske signaler) som hjernen styres av. Det blir som å skru av dataen ved å dra ut strømkabelen.

5363158[/snapback]

 

Alt i en datamaskin er kunstig; en maskin har ikke følelser, den kan ikke se, og den er strengt tatt en avansert automat.

5369174[/snapback]

 

Menneskekroppen blir bare noe enda mer avansert, følelser er ikke noe annet enn signaler i form av horomoner etc

5369617[/snapback]

 

Isåfall hvordan kan det da øke så voldsomt med mennesker som blir født? All denne energien må jo komme etsteds fra.. Tar man da energi fra en annen begivenhet i verden?

Svaret til spørsmålet med døden tror jeg ligger i fødselen av nye "sjeler"

Lenke til kommentar

Det som er litt spesielt å tenke på er at det virker som om frykten for døden er noe som er mest utbredt blant unge mennesker som statistisk sett er lengre fra døden enn eldre folk. De eldre virker som de tar døden mer med ro.

 

Kanskje vi rett og slett er "programmert" til å frykte døden mer i ung alder slik at vi tar bedre vare på livene våre og mindre i eldre alder for da er man nærmere...?

 

 

-->Bimmelom:

Kondolerer. Man skal likevel være glad for at et menneske endte livet uten smerter og at han levde et fullt liv.

Jeg tolker det iallefall slik utfra det du skriver. :)

Lenke til kommentar

Blir jo helt umulig å svare noe fornuftig på dette egentlig...

Men uannsett så må jo denne verden ha kommet fra noe. Og det sikkert utenfor vår egen fatte evne! Snakker da ikke bare om menesket og jorden men hele universet med mer...

 

Ellers så mener jeg det er respektløst å snakke om larver og shit.. Greit at det er de harde fakta, men det går an bruke det man har i nøtta..

 

Har selv opplevd å miste flerne i nær familie siste tiden og årene. Og har dessverre ikke oppnåd noe form for kontakt med de døde.

 

At vi lever i et håp om at våres kjære har kommet til et annen verden er vel ikke unaturlig når man mister familie.

 

Uannsett så er dette ting som man ikke bør tenke for mye på når man ikke får sove etc. man blir rett og slett gal etter mye slik tankegang!

Lenke til kommentar
Isåfall hvordan kan det da øke så voldsomt med mennesker som blir født? All denne energien må jo komme etsteds fra.. Tar man da energi fra en annen begivenhet i verden?

Svaret til spørsmålet med døden tror jeg ligger i fødselen av nye "sjeler"

5404693[/snapback]

 

 

Nnngh!

 

- Hvorfor tror du gravide spiser så mye?

Alt er overføring av energi, om du ikke klarer å se det at barnet får næringen(energien) fra moren, eller i andre tilfeller så er det ditt problem.

Lenke til kommentar
Isåfall hvordan kan det da øke så voldsomt med mennesker som blir født? All denne energien må jo komme etsteds fra.. Tar man da energi fra en annen begivenhet i verden?

Svaret til spørsmålet med døden tror jeg ligger i fødselen av nye "sjeler"

5404693[/snapback]

 

 

Nnngh!

 

- Hvorfor tror du gravide spiser så mye?

Alt er overføring av energi, om du ikke klarer å se det at barnet får næringen(energien) fra moren, eller i andre tilfeller så er det ditt problem.

5404842[/snapback]

 

Jo, ligger kanskje litt fornuft i det du sier der ja...

Lenke til kommentar

man må dø en gang

 

man blir senket i jorda og man er ikke mer

ikke vær så spirituelle eller overtroende

vi er ikke her for å teste oss selv, slik at vi kan komme til gud/helhvete. de historiene ble dikta opp fordi noen mente menneskene trengte et håp om et liv etter døden og skrev eventyret Bibelen. falske håp, de som skrev bibelen regnte ikke med det vi kan finne ut idag ved hjelp av vitenskapen. Vitenskapen har for lenge siden avslørt bløffen men mange velger å tro fordi de ikke kan tenke seg at de dør og aldri er mer.

 

det er ikke noe liv etter døden punktom.

Lenke til kommentar
man må dø en gang

 

man blir senket i jorda og man er ikke mer

ikke vær så spirituelle eller overtroende

vi er ikke her for å teste oss selv, slik at vi kan komme til gud/helhvete. de historiene ble dikta opp fordi noen mente menneskene trengte et håp om et liv etter døden og skrev eventyret Bibelen. falske håp, de som skrev bibelen regnte ikke med det vi kan finne ut idag ved hjelp av vitenskapen. Vitenskapen har for lenge siden avslørt bløffen men mange velger å tro fordi de ikke kan tenke seg at de dør og aldri er mer.

 

det er ikke noe liv etter døden punktom.

5410795[/snapback]

 

Skulle gjerne sett noe dokumentasjon på disse påstandene. Selv har jeg også min tvil, men ikke dermed sagt at du kan fastslå dette...

Lenke til kommentar
man må dø en gang

 

man blir senket i jorda og man er ikke mer

ikke vær så spirituelle eller overtroende

vi er ikke her for å teste oss selv, slik at vi kan komme til gud/helhvete. de historiene ble dikta opp fordi noen mente menneskene trengte et håp om et liv etter døden og skrev eventyret Bibelen. falske håp, de som skrev bibelen regnte ikke med det vi kan finne ut idag ved hjelp av vitenskapen. Vitenskapen har for lenge siden avslørt bløffen men mange velger å tro fordi de ikke kan tenke seg at de dør og aldri er mer.

 

det er ikke noe liv etter døden punktom.

5410795[/snapback]

 

Skulle gjerne sett noe dokumentasjon på disse påstandene. Selv har jeg også min tvil, men ikke dermed sagt at du kan fastslå dette...

5411018[/snapback]

 

Mer grunnlag for det, enn en religiøs forklaring.

Lenke til kommentar

Det er vel bare idiotisk å påstå at noe sånt som en "sjel" eller liknende finnes når faktum er at seriøs vitenskap aldri har påvist eller funnet indikasjoner på at det finnes. For meg virker det irrasjonelt å tro at vi "kommer" til et annet sted når vi dør; for faktum er at grunnstoffene vi består av skilles fra hverandre og tankene våre, som bare er elektriske impulser (osv.) dør ut osv. Dermed eksisterer vi ikke lenger ... Det er ikke noen forskjell på hva som skjer med oss når vi dør og dyr når de dør bare fordi vi har utviklet evne til å gjøre oss opp tanker om hva som kommer il å skje.

 

Jeg skulle gjerne likt å hatt et par liv etter døden, minst like mye som menneskene som mener at vi faktisk har det, men jeg tror jeg velger å forholde meg til virkeligheten i stedet.

Endret av vbnswf
Lenke til kommentar
Det er vel bare idiotisk å påstå at noe sånt som en "sjel" eller liknende finnes når faktum er at seriøs vitenskap aldri har påvist eller funnet indikasjoner på at det finnes. For meg virker det irrasjonelt å tro at vi "kommer" til et annet sted når vi dør; for faktum er at grunnstoffene vi består av skilles fra hverandre og tankene våre, som bare er elektriske impulser (osv.) dør ut osv. Dermed eksisterer vi ikke lenger ... Det er ikke noen forskjell på hva som skjer med oss når vi dør og dyr når de dør bare fordi vi har utviklet evne til å gjøre oss opp tanker om hva som kommer il å skje.

 

Jeg skulle gjerne likt å hatt et par liv etter døden, minst like mye som menneskene som mener at vi faktisk har det, men jeg tror jeg velger å forholde meg til virkeligheten i stedet.

5413371[/snapback]

 

 

Skjønner ikke hva som er idiotisk jeg! Tror det er utenfor et meneskets fatte-evne og skjønne alt.. Er stort sett enig i alt det med vitenskapen, men ingen kan påstå at verken den ene eller andre tingen er idiotisk! Vi vet ikke, og vi vil aldri få vite det heller...

 

Jeg er i meget sterk tvil fpr å si det slik, men jeg avfeier ikke alle muligheter for noe jeg ikke vet svaret på.. Det er _idiotisk_ vil jeg si!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
blant annet så står det i bibelen at jorda er x antall år gammel. men forskere har funnet ut at jorda er mye eldre en hva Bibelen sier og tar gud feil? Gud finnes ikke og bibelen er skrevet av mennesker. sier ikke mer

5413642[/snapback]

 

 

Det handler ikke om biblen dette! Poenge er hvor kommer alt i fra. Ikke nødvendigvis den bibelske lære.

Lenke til kommentar
blant annet så står det i bibelen at jorda er x antall år gammel. men forskere har funnet ut at jorda er mye eldre en hva Bibelen sier og tar gud feil? Gud finnes ikke og bibelen er skrevet av mennesker. sier ikke mer

5413642[/snapback]

 

 

Det handler ikke om biblen dette! Poenge er hvor kommer alt i fra. Ikke nødvendigvis den bibelske lære.

5414447[/snapback]

 

religion er opphavet til alt slikt vås og liv etter døden

 

menneskene spratt ikke bare opp av bakken vettu, men er et resultat av millioner med evolusjon etter the big bang

Lenke til kommentar
Det er vel bare idiotisk å påstå at noe sånt som en "sjel" eller liknende finnes når faktum er at seriøs vitenskap aldri har påvist eller funnet indikasjoner på at det finnes.

5413371[/snapback]

 

Vet ikke helt hva en sjel er, men vil tro den finnes i en eller annen form.

 

Hva er det da som gjør at vi ikke kan gjenopplive mennesker ?

(hvis vi tenker på at personen er 30 år, og har god helse, men dør av irrelevante ting).

Kroppen er jo iorden, så hvor fungerer det ikke ?

 

Selv vet jeg ikke hvor men er når de dør.

Den fysiske kroppen ligger i bakken, men det andre som er igjen av de, er en annen plass.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...