Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til bygging av bilstereo? (over tid)


Cloud

Anbefalte innlegg

Hadde for ikke så alt for lenge siden en Cd-spiller, 4 stk 6"x9", bass kasse og 2 stk forsterkere. Dette ble stålet 2 uker etter at alt var montert så nå skal jeg ut og kjøpe anlegg på nytt. Og her håper jeg på å få litt hjelp.

Har fått en Clarion DB358RMP spiller av min mor til jul, og har tenkt å begynne og kjøpe inn andre deler til anlegget.

Nå sitter det kun de orginale fronthøytalerene igjen i bilen. Men jeg har veldig lite med penger for tiden, så jeg må bygge ut over tid. (Det første som skal gjøres er å få reparert døren og oppgradere forskiringen fra ansvar til ansvar med tyveri).

Men etter det hadde det vært greit å kjøpe seg et ok front sett eller lignende som kan dras av den innebygde forsterkeren i Clarion spilleren.

Har dere noen forslag her? Alt det som var i bilen min før inbruddet var lånt, så jeg kan absolutt ingen ting om dette. Eneste jeg kan se på er "W" og det er tydeligvis ikke så viktig har jeg fått med meg.

 

Har etterhvert tenkt å bygge ut med en heftig subb eller 2 og et par 6"x9". Og selvfølgelig forsterkere som drar dette. Men det kan vi ta da den tid kommer.

har forresten en VW golf 3 fra 1992.

 

Er mer ute etter "råner-anlegget" en det anlegget som spiller penest/renest musikk. (Kan gjerne ta i pose og sekk, men da blir det vel litt dyrere en lommeboken min tåler)

 

Så er det noen snille sjeler der ute som har 5 minutter til å avse så jeg kan dra ut og kjøpe meg noen høytallere snart? På forhånd takk :thumbup:

 

EDIT: Ble mye "drittskriving" så jeg redigerte inlegget så dere ser hva jeg spør om..

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke plass til 6" i dørene på 3'r golfer?

Kjøp et frontsett av skikkelig kvalitet, fks, hertz,focal,cadence,morel og infinity.

Kjøp en 4 kanalers så har du til 6x9 bak hvis du på død og liv skal ha det.

Så når du får penger kjøper du deg en monoblokk og bygger sub.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er plass til noe i dørene på bilen min. Hvis jeg ikke husker feil så sitter dem oppe på dashbordet. Men hvor burde jeg dra og forhøre meg? Bor i Gjerdrum i Akershus. Eller er det noen nettsider jeg kan ta en titt på?

 

Er ikke et must å ha 6"x9", men ser for meg at jeg trenger det for å få litt trøkk i lyden. Eller er det feil?

Lenke til kommentar

Har du bra subber, trenger du ikke 6x9" til noe... da er det heller viktigere med et frontsett som kan levere varene ved høyt volum. Mer artig å få trøkket forfra.

Få tak i et par dørlommer fra en Golf III GL/GTi på høggern, der har du plass til et par 6,5". (Eller kjøp noen løse og sett på ;)):

pmg304.gif

 

Så kan du få deg et komponentsett med 6,5" mellombass, 4" mellomtone som du setter i dashbordet og et pardiskanter du setter på et passende sted. Vil du har trøkk, finn gjerne et med litt høy følsomhet så du får mest mulig ut av wattene i spilleren.

Så anskaffer du en forsterker etterhvert til frontsettet, osv osv...

Lenke til kommentar

Hmm, kan hende at jeg faktisk har plass til det i døren. Har aldri sett etter. Har en 1992 golf 3 gl btw.

 

Har forresten bare mulighet til å koble på 1 stk forsterker på spilleren. Er jo da selvfølgelig mulig å "koble sammen flere", men hvordan blir det hvis man har en forsterker til frontsettet, en til høytalerene bak og en til subben? Alt da koblet inn i den utgangen fra spilleren.. Blir det krash med lyden?

 

..Håper også på å få en internett side eller 2 :)

 

EDIT:

Vil du har trøkk, finn gjerne et med litt høy følsomhet så du får mest mulig ut av wattene i spilleren.

Hva er den absolutt laveste følsomheten jeg burde ha?

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...