Gå til innhold

Noob spørsmål om webside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal lage meg en webside, og har et par spørsmål om dette:

- Webhost, hvilken?

- Hvordan lage forum?

- Hvordan lage "Kontakt" skjema

- Hvordan få mer enn to mellomrom i Dreamweaver

- Hvordan få Kommentar boks (dvs en plass der folk kan kommentere noe jeg har skrevet

Jeg bruker Dreamweaver MX2004 (Design) til å lage denne sida, jeg valgte en helt enkel template til dette da jeg verken kan kode eller har mot til og begynne på mitt helt egne design nå. Eneste jeg har problemer med i dette, er at når jeg vil ha ny linje så lager det helt enorm avstand (tre linjer), dette er sikkert noe jeg må stille inn, men jeg har ikke kommet så ekstremt godt inn i Dreamweaver enda...

Håper dere kan hjelpe :)

Skal lære med CSS/PHP ettervært ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forum: www.phpbb.no <- forutsetter at hosten din støtter php eller du kan lage selv, kontakt skjema kan også lages via php, se i php forumet så er det noen der, kommentar boks kan også gjøres via php, enten database eller flatfiler.

Skrevet

Takk ^^

Eneste jeg har problemer med i dette, er at når jeg vil ha ny linje så lager det helt enorm avstand (tre linjer), dette er sikkert noe jeg må stille inn, men jeg har ikke kommet så ekstremt godt inn i Dreamweaver enda...
Noen som kan hjelpe på det?
Skrevet

Det er nok fordi Dreamweaver lager et helt nytt avsnitt og bruker <p></p>. Prøv å bruk <br> etter setningen i koden din for å hoppe kun ned èn linje. :)

Skrevet
1 Webhost, hvilken?

2 Hvordan lage forum?

3 Hvordan lage "Kontakt" skjema

4 Hvordan få mer enn to mellomrom i Dreamweaver

5 Hvordan få Kommentar boks (dvs en plass der folk kan kommentere noe jeg har skrevet

5337207[/snapback]

1 Hørt om start.no, home.no og frac.dk. Hører at frac.dk er best pga støtte. Alle er gratis

2 Å lage et forum er tungvint. Diskusjon.no bruker invision power board 2, veldig kraftig forum, men koster penger. Et gratis "open source" forum er phpbb. For å bruke dette trenger du ingen som helst kode kunnskap. Din server må støtte php for å kunne bruke dette forumet, noe frac.dk gjør.

3 Ingve ga en link til et rimelig fint kontakt skjema

4   "tvinger" frem et mellomrom

5 Mener du en gjestebok? Eller om du vil at folk skal kunne kommentere ting du har skrevet er det ok lurest å bruke CuteNews. Wordpress er også et alternativ.

En viktig ting: aldri bruk en WYSIWYG editor! bruk "code view" i Dreamweaver.

Lykke til!

Skrevet

1: Skal kanskje få et underdomene på web10.nu, hvis jeg får dette blir det det

2: Kommer nok til og bruke phpBB

3: Kommer nok til å bruke det ja

4: Fant det nettopp ut

5: Var at folk skal kunne kommentere ja

Brukte WYSIWYG editor fordi jeg ikke skjønte en drit av html. Skjønner det godt nok til at jeg kan bruke Codeview nå :thumbup:

Takk for konstruktive svar!

Skrevet (endret)
Det er nok fordi Dreamweaver lager et helt nytt avsnitt og bruker <p></p>. Prøv å bruk <br> etter setningen i koden din for å hoppe kun ned èn linje. :)

5337949[/snapback]

Dette kan du også få ved å trykke shift+enter

EDIT: Vis du vil at folk skal kunne komentere artikkler kan du bare finne en enkel gjestebok.

Endret av 100smiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...