Zappza Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Hei! Jeg skal lage meg en webside, og har et par spørsmål om dette: - Webhost, hvilken? - Hvordan lage forum? - Hvordan lage "Kontakt" skjema - Hvordan få mer enn to mellomrom i Dreamweaver - Hvordan få Kommentar boks (dvs en plass der folk kan kommentere noe jeg har skrevet Jeg bruker Dreamweaver MX2004 (Design) til å lage denne sida, jeg valgte en helt enkel template til dette da jeg verken kan kode eller har mot til og begynne på mitt helt egne design nå. Eneste jeg har problemer med i dette, er at når jeg vil ha ny linje så lager det helt enorm avstand (tre linjer), dette er sikkert noe jeg må stille inn, men jeg har ikke kommet så ekstremt godt inn i Dreamweaver enda... Håper dere kan hjelpe Skal lære med CSS/PHP ettervært
Pilot_ Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Dette blir nok litt for mye på en gang for en som kan såpass lite som deg. Det er bare å begynne å studere.
trrunde Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Forum: www.phpbb.no <- forutsetter at hosten din støtter php eller du kan lage selv, kontakt skjema kan også lages via php, se i php forumet så er det noen der, kommentar boks kan også gjøres via php, enten database eller flatfiler.
Pilot_ Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Tviler på han skjønte så veldig mye av det men.
Zappza Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 Skjønte meste parten da ^^ Eneste jeg ikke skjønte var flatfiler og hvordan jeg skal sette opp en database
Zappza Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 Takk ^^ Eneste jeg har problemer med i dette, er at når jeg vil ha ny linje så lager det helt enorm avstand (tre linjer), dette er sikkert noe jeg må stille inn, men jeg har ikke kommet så ekstremt godt inn i Dreamweaver enda... Noen som kan hjelpe på det?
Pilot_ Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Det er nok fordi Dreamweaver lager et helt nytt avsnitt og bruker <p></p>. Prøv å bruk <br> etter setningen i koden din for å hoppe kun ned èn linje.
MC2 Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 1 Webhost, hvilken?2 Hvordan lage forum? 3 Hvordan lage "Kontakt" skjema 4 Hvordan få mer enn to mellomrom i Dreamweaver 5 Hvordan få Kommentar boks (dvs en plass der folk kan kommentere noe jeg har skrevet 5337207[/snapback] 1 Hørt om start.no, home.no og frac.dk. Hører at frac.dk er best pga støtte. Alle er gratis 2 Å lage et forum er tungvint. Diskusjon.no bruker invision power board 2, veldig kraftig forum, men koster penger. Et gratis "open source" forum er phpbb. For å bruke dette trenger du ingen som helst kode kunnskap. Din server må støtte php for å kunne bruke dette forumet, noe frac.dk gjør. 3 Ingve ga en link til et rimelig fint kontakt skjema 4 "tvinger" frem et mellomrom 5 Mener du en gjestebok? Eller om du vil at folk skal kunne kommentere ting du har skrevet er det ok lurest å bruke CuteNews. Wordpress er også et alternativ. En viktig ting: aldri bruk en WYSIWYG editor! bruk "code view" i Dreamweaver. Lykke til!
Zappza Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Skrevet 26. desember 2005 1: Skal kanskje få et underdomene på web10.nu, hvis jeg får dette blir det det 2: Kommer nok til og bruke phpBB 3: Kommer nok til å bruke det ja 4: Fant det nettopp ut 5: Var at folk skal kunne kommentere ja Brukte WYSIWYG editor fordi jeg ikke skjønte en drit av html. Skjønner det godt nok til at jeg kan bruke Codeview nå Takk for konstruktive svar!
Den normale mann Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 (endret) Det er nok fordi Dreamweaver lager et helt nytt avsnitt og bruker <p></p>. Prøv å bruk <br> etter setningen i koden din for å hoppe kun ned èn linje. 5337949[/snapback] Dette kan du også få ved å trykke shift+enter EDIT: Vis du vil at folk skal kunne komentere artikkler kan du bare finne en enkel gjestebok. Endret 26. desember 2005 av 100smiles
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå