Gå til innhold

Hvordan få Sendto til bare å flytte filer? få 10$


grkn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil si å fjerne filene fra det stedet de lå i, for at de skal bli opprettet i den mappen du vil de skal ligge?

 

Det gjør du med Ctrl + X, da klipper du filene ut fra det stedet de lå i, og når du så trykker Ctrl + V, så limer du dem inn der du vil. Hva du skal med en ekkel Sendto-kommando i Windows ut fra en ekkel høyreklikking vet nå ikke jeg.

 

Ctrl + C

Ctrl + X

Ctrl + V

er dine venner! Ler deg å bruke dem!

Lenke til kommentar

Fra dinside.no:

 

Du kan legge til to nye valgmuligheter i høyreklikkmenyen, slik at det er enklere å kopiere eller flytte filer eller mapper i Utforsker.

 

Kjør programmmet regedit og bla deg frem til følgende registergren:

 

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers

 

Du skal venstreklikke på grenen ContextMenuHandlers i venstre vinduet og deretter høyreklikke inne i høyrevinduet, og opprette nye undernøklene "Kopier til" og "Flytt til".

 

Høyreklikk på nøkkelen "Kopier til" og skriv inn følgende verdi:

 

{C2FBB630-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}

 

Høyreklikk på nøkkelen "Flytt til" og skriv inn følgende verdi:

 

{C2FBB631-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}

 

Endringene skal ses umiddelbart.

 

Når du høyreklikker på en mappe eller en fil i Utforsker, skal du se to nye valgmuligheter i høyreklikkmenyen: Flytt til... og Kopier til...

Lenke til kommentar

Trikset fra dinside fungerer, men det gjør ikke det jeg først ba om. Jeg vil bare at sendto flytter istedetfor kopierer filer.

 

Med dinsides metode går det sakte, fordi man må velge mappen man skal flytte filer til. Om man kunne lage en move to mappe i windows, og legge inn snarveier på samme måte som i send to mappa hadde det og fungert.

 

Mvh Johan

Lenke til kommentar
Så flott at DinSide lager denne bruksanvisningen, så uvitende hjemmebrukere får anledning til å ødelegge litt i registeret sitt, og rote til hele WIndows-innstallasjonen sin.

5337324[/snapback]

Og det er akkurat den samme bruksanvisningen som finnes på blant annet programmer.no og et par tusen andre steder. Og alle som leser dinside.no er jo uvitende hjemmebrukere men de som er her er eksperter... :roll:

 

Kanskje på tide noen finner frem playmoen de fikk til jul og leker litt med den i steden?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede gått i Playmo-dvale kjekluf.

 

Jeg ser bare en økende trend til at Dinside og mange andre PC-for-forbrukerne kommer med stadig mer avanserte tips, anbefalinger og bruksanvisninger. Jeg hadde ikke brydd meg om å sjekke, så jeg visste absolutt ikke at denne også lå ute hos programmer.no. Poenget er bare at f.eks Dinside henvender seg til et mye bredere spekter enn hw.no, programmer.no og lignende. Ola Nordmann skal plutselig lære seg å rote i registeret, og da blir jeg noe bekymret når man vet litt generelt om hvor lite folk vet om PC, gjennom familie og venner. Jeg prøvde blant annet å forklare for en venn av meg det at for å skru av maskinen helt, holdt det ikke bare å skru av skjermen, det er den lille kassa på gulvet som bestemmer om PCen er av eller ikke. Det ble imidlertidig for mye for vedkomne å skulle forholde seg til to på-knapper, så det ville hun ikke lære.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...