Gå til innhold

Windows xp 32 bit på 64 bit CPU - problemer?


zeltex

Anbefalte innlegg

Hei ja.

 

Kjøpte og bygde en ny pc til søster nå rett før jul og uten å tenke noe over det kjøpte jeg 64 bits prosessor... Når jeg la inn den vanlige XP versjonen, syns jeg det gikk temmelig dårlig. Brukte lang tid i starten før loading screen kom opp og hvis et nytt program ble lagt inn, kunne pc-en bruke 5 minutter ++ på å slå seg av. Men alt annet fungerte fint. Kunne uten problemer være på nett og spille AoE 3..

 

Etter 24 timer kom jeg plutselig på at kanskje det hadde noe å si med 32 bit windows og 64 bit cpu, selv trodde jeg da at det ikke hadde noe å si. Det neste jeg da tenkte på var å låne en windows x64 versjon av en kjent så jeg iallefall kunne prøve det. Så jeg slang meg inn i bilen og dro ut til han, Moss-Våler, en ca 20 minutters kjøretur en vei. Vel hjemme igjen og med windows x64 inne viste det seg at ingen av driverne som fulgte med hovedkortet ville virke lenger...

 

Litt om pc-en:

Epox 8KDA hovedkort med Sempron XP 2800 64bits...(754 socket)

 

Hvis jeg skal få windows x64 til å fungere, må jeg da laste ned en ny type drivere? Er det noe jeg har klart å gjøre feil med x64 instalering(siden drivere ikke vil instaleres) ?

(ser på meg selv som at jeg kan det med pc, men har aldri vært borti 64 bits før så jeg er her faktisk helt blank). Hjelp tas imot med glede, siden jeg ikke kan starte lavere enn ren windows x64 instalasjon

 

Edit: Kan jo legge med at jeg slet med å legge inn NET pakken fra windowsupdate(fikk feil hver gang jeg skulle legge den inn), ikke at den trengs, men er bare blitt en uvane å ta ned alt derifra

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

64vs32 bit CPU/OS skal ikke ha noe å si. De skal alle være bakoverkompatible.

 

Da du satte opp PCen. Hadde du på forhånd lastet ned firewall og antivirus software? Dette må instaleres FØR du kobler maskina online.

 

Problemet ditt ligger nok et annet sted enn det du tror.

 

Formater og begynn på nytt med vanlig 32 bit OS. Ha maskina offline helt til Firwall og antivirus er instalert.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...