Gå til innhold

vp2030b eller 2080uxi ?


nakai

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe LCD rett etter jul. Ser på 20-tommere fordi jeg vil kjøre 1600x1200.

 

Jeg skal drive litt med grafisk arbeide samt spilling og er ganske kresen av meg, men ikke totalt opphengt i å provosere frem etterslep, og det ville ikke plaget meg dersom jeg måtte sitte 5cm fra skjermen for å kunne konstatere at en av ballene i bubble trouble ikke er helt 100,00% hvis dere skjønner.. kommer vel mest til å spille FPS og bilspill.

 

Nå ser jeg at Netshop har fått inn viewsonic vp2030b, 8ms, er denne basert på TN/IPS, og hvor bra vil den være til grafisk arbeid og spill?

 

Noen som har formening om hvilken 20" jeg bør velge her, prisen er ikke det som er ALLER viktigst, men jeg synes 9000NOK (2080uxi) er i det meste laget, eller i allefall helt i grenseland for hva jeg kan tillate meg å bruke på en skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bredskjerm appellerer ikke noe særlig for å være ærlig. Ser at Dell skjermen anbefales i testen, men hvor mye dårligere er egentlig NEC skjermen når det kommer til normal spilling, er det sånn at du må provosere frem etterslep for å kunne se det? Jeg har begrenset erfaring med (gode) LCD skjermer (kun laptop og dårlige LCD kontor skjermer), og er derfor veldig usikker på hva slags opplevelse man kan vente seg.

 

Nå bruker jeg en CRT som jeg er veldig glad i, men dessverre begynner den å bli såpass gammel at det synes.

 

Fant ikke noen test av viewsonic vp2030b, men jeg kommer til å vurdere det som er av 20-tommere, så om noen har andre forslag enn disse to skjermene i topic så tar jeg gjerne i mot.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Vel, valget falt på NEC-en, og jeg må si meg bra fornøyd. Ville bare komme med noen erfaringer.

 

Som min første LCD-skjerm var jeg redd for mye etterslep i spill, og særlig pga. relativt høye 16ms; jeg kan ikke si at jeg legger merke til noe som helst etterslep ved spilling (annet enn om jeg skyver musa hardt fra side til side og myser på skjermen fra nært hold), så for meg er det en ikke-sak, og jeg kan ikke skjønne at det skal kunne være noe tema for andre enn ytterst få.

 

Bildet på skjermen er fantastisk, men auto brightness fungerer ikke helt optimalt i alle tilfeller (best å stille manuellt).

 

Det som er mitt største ankepunkt med denne skjermen er noe jeg ikke har funnet nevnt som annet enn en bisetning i en test av forgjengeren 2080UX+, at denne skjermen buer (og det ganske markant). Jeg har lest at noen oppdager fenomenet mye lettere enn andre, så det kan tenkes at andre ikke vil merke noe som helst, men likevel blir det smått irriterende for de av oss som ser det. Uansett kommer jeg ikke til å returnere den av den grunn, dette er en super skjerm som jeg vil anbefale sterkt. :w00t:

Endret av nakai
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...