Gå til innhold

Dårlig kjøling med Zalman CNPS7700AlCu


Christer1

Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne zalman kjøleren til jul og monterte den i dag, men syns den kjøler dårlig.

Ligger på rundt 37-38 grader idle, men da jeg brukte prime litt så gikk den ganske raskt opp over 60 grader. Boxedkjøleren gikk til 60-61 og denne går forbi!

Og så fort jeg gjør noe så spretter temperaturen opp med engang.

Har jeg montert feil? :dontgetit: Fulgte bruksanvisningen.

Har P4 2.8 Ghz og Abit Ai7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan selvsagt ha vert uheldig med monteringen og en forskjell på over 20grader mellom idle og load skulle tilsi du kansje har litt dårlig kontakt. Du la på goop sant? husk også på at kjøleevnen ikke er så fryktelig mye bedre, men man får en mye stillere kjøler...

5339249[/snapback]

hehe ja la på goob :p Snudde kjøleren 180 grader og nå funker den fint. Mulig jeg kjøper med ny goob, Arctic Silver 5 kanskje?

Temp akkurat nå:

CPU: 32-33

Sys: 31

PWM: 30 <----- Hva er det ? :dontgetit:

 

Hva er grei temp på ''Sys'' ?

Load ligger den på 51-53, etter en stund med prime.

Nå skal jeg ned å kjøpe mat til selskapet etterpå, 17 år i dag :fun:

Lenke til kommentar
PWM: 30 <----- Hva er det ?

5343169[/snapback]

PWM står for pulse width modulation og er strømkretsen som regulerer bl.a spenningene til prosessoren. Du finner denne rett ved holderen for prosessorkjøleren og det er absolutt en fordel at du nå har montert denne store Zalman-kjøleren. Denne vil også kjøle ned disse kretsene.
Lenke til kommentar
PWM: 30 <----- Hva er det ?

5343169[/snapback]

PWM står for pulse width modulation og er strømkretsen som regulerer bl.a spenningene til prosessoren. Du finner denne rett ved holderen for prosessorkjøleren og det er absolutt en fordel at du nå har montert denne store Zalman-kjøleren. Denne vil også kjøle ned disse kretsene.

5343776[/snapback]

 

Takk, da lærte jeg no nytt i dag også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...