Gå til innhold

Angrerett på mobil? (julegave)


twarr

Anbefalte innlegg

heisann!

 

Julemiddagen er nesten fordøyd, og gavene er åpnet.

 

Der fikk jeg en Samsung SGH-D600 av min far og mor. Fin-fin telefon det, for all del, men jeg er mer en Sony Ericsson-kar enn Samsung.

 

Jeg regner med at de har kjøpt den for en 3-4 dager siden.

De har også opprettet forsikring på denne.

 

Denne har et tele2 mobilabonement, de har også portert nummeret fra mitt netcom abbonement.

 

Det jeg lurer på:

 

er det mulig å enten;

 

1) heve kjøpet

2) angre kjøpet, tilgodelapp e.l.

3) endre mobiltypen

 

Jeg har ikke åpnet esken, så forseglingsteipen er intakt.

 

På forhånd TUSEN TAKK for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første. det er IKKE 30 dagers returrett på ting kjøpt på nett, derimot 14 dager...

 

For det andre, høres ut som mobilen er kjøpt på elkjøp eller lefdal siden det er tele2 abb. ikke bryt forseglingen og dra å snakk med dem, burde ikke være noe problem, men tipper du må bytte i en annen mobil, siden det er mye styr for dem å kanselere abb osv.

 

og i alle dager hva for en slags tulling er du som heller vil ha SE enn samsung? :)

Lenke til kommentar

Om mobilen er kjøpt på elkjøp så har da de 30 dagers returett på produktet. Er vel bare å dra dit (om elkjøp er butikken) "heve kjøpet få pengene tilbake og kjøpe en annen tlf" jeg fikk den muligheten av dem, men jeg hadde ikke kjøpt med abb. dog det burde ikke være noe problem å få bytta tlf hvis den tlf du heller vil ha blir tilbudt med ditt nye abbonement....

 

Skader iallefall ikke å prøve.., uansett så kunne du fått en mye dårligere tlf enn D600 men jeg skjønner deg godt ;)

Lenke til kommentar

Nr 1. Man har 14 dagers angrerett på nettkjøp, ikke 30 dager, og dette gjelder IKKE butikkjøp.

 

For det andre, er mobilen kjøpt på elkjøp har man 30 dagers returrett, men dette gjelder ikke mobiltelefoner (med abo eller uten), ei heller produkter solgt med abonnement.

 

Og thats it, så om den er butikkjøpt har du ingen _rett_ til å få den returnert. Men, om den er uåpnet, så er eneste muligheten din å snakke med det stedet du kjøpte den på, for så å se om de kanskje vil være litt snille. Men det kommer nok helt ann på, og jeg tror ikke sjansene dine er så store.

 

Uansett, sett fra en litt annen side - du får en gave til 4000,-....og så vil du BYTTE den? Jeg bytter aldri mine gaver med mindre jeg faktisk har tingen fra før eller klesplagget ikke passer. Synes ikke det er moralsk riktig å bytte gaver som andre har pønsket ut og kjøpt.,

 

EDIT: Denne hører forresten bedre hjemme i forhandlere og verksteder, så den flyttes dit fra operatører og tjenester.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Nr 1. Man har 14 dagers angrerett på nettkjøp, ikke 30 dager, og dette gjelder IKKE butikkjøp.

 

For det andre, er mobilen kjøpt på elkjøp har man 30 dagers returrett, men dette gjelder ikke mobiltelefoner (med abo eller uten), ei heller produkter solgt med abonnement.

 

Og thats it, så om den er butikkjøpt har du ingen _rett_ til å få den returnert. Men, om den er uåpnet, så er eneste muligheten din å snakke med det stedet du kjøpte den på, for så å se om de kanskje vil være litt snille. Men det kommer nok helt ann på, og jeg tror ikke sjansene dine er så store.

 

Uansett, sett fra en litt annen side - du får en gave til 4000,-....og så vil du BYTTE den? Jeg bytter aldri mine gaver med mindre jeg faktisk har tingen fra før eller klesplagget ikke passer. Synes ikke det er moralsk riktig å bytte gaver som andre har pønsket ut og kjøpt.

5335239[/snapback]

 

En helt annen diskusjon dette, men jeg vil nærmest si man ikke bare har rett til, men er moralsk forpliktet til å bytte gaver i de situasjoner man har en annen preferanse enn antatt fra givers side. Poenget er at giver ved å skjenke sin gave ønsker å glede mottager. Og jeg tror det å glede mottager er en viktigere motivasjon for giver enn å pushe et spesifikt produkt.

 

Ergo fratar man giver mulighet til å virkelig glede dersom man ikke bytter. Unnfallenhet. :dribble:

Lenke til kommentar

Elkjøp har ikke 30dagers full returrett på mobiltelefoner. gjelder alt det andre de har. Mente 14dager på nettet i stad. Var antagelig litt trøtt så jeg sa feil...

 

Eneste måten er nåkk å være uheldig å knuse telefonen og så bruke forsikringen. Bortsett fra det kan du jo bytte hvis du får samme feil på mobilen 3 ganger.

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis den er kjøpt på elkjøp eller lefdal så er din eneste sjans litt goodwill fra en selger. Du har ikke krav på noe bytte. Det fører til en del ekstraarbeid siden operatørene registrerer IMEI-nr. Siden forsebling er inntakt har du likevel en sjanse siden salgsverdien ikke er redusert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...