Gå til innhold

Ny billig overklokke pc


Anbefalte innlegg

Jeg har vert borte fra data i ca 2 år nå og er ikke lenger oppdatert på hva som er bra.

 

Skal kjøpe en pc som skal være billigst mulig, men likevel fungere bra på spill. Noen som har peiling på overklokking her?

 

Har et thermaltake kabinett med en 400Watt PSU, og 5 stk 80mm vifter. Dette er 3 år gammelt.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg trenger:

Hovedkort

Prosessor

Skjermkort

Harddisk

Lydkort

DVD Brenner

DVD spiller

Minne

LCD skjerm (hvis de har blitt så gode at de følger med i kjappe spill)

Headsett

En bra spillmus

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Har fått disse tipsene:

Hovedkort : DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D kr 1200,-

Prosessor: Opteron 144/146 kr 1500,-

Skjermkort: Sapphire Radeon X800GTO 256MB kr 1800,-

Harddisk: Hitachi Deskstar 250gb kr 1000,-

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeMusic kr 1000,-

DVD Brenner: Sony kr 400,-

DVD spiller: Sony kr 300,-

Minne: Corsair TWINX1024-3200C2 2*512mb kr 875,-

LCD skjerm: Samsung 19" TFT 930BF, 4ms, Black kr 3200,-

Headsett: Icemat Siberia Headphone, White kr 400,-

Mus:

 

Totalt: 11500,-

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Vil helst ha en klokkervenlig pc på budsjett.

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En Opteron CPU kommer fra FX familien, den er vel i bunn og grunn helt lik bortsett fra at Opteron 100-serien for socket 939 baserer seg på E4 stepping.

Athlon 64-serien mener jeg fortsatt er SH7-CG stepping. Opteron 100-serien er ulåst, det er ikke Athlon 64. mao. den klokker bedre.

5335611[/snapback]

 

hva mener du med ulåst? opteron 100 serien er såvisst IKKE ulåst når det gjelder multiplier ialfall

Lenke til kommentar
En Opteron CPU kommer fra FX familien, den er vel i bunn og grunn helt lik bortsett fra at Opteron 100-serien for socket 939 baserer seg på E4 stepping.

Athlon 64-serien mener jeg fortsatt er SH7-CG stepping. Opteron 100-serien er ulåst, det er ikke Athlon 64. mao. den klokker bedre.

5335611[/snapback]

opteron er låst på samme måte som 64 serien, låsinga av multiplier har ingenting med overklokkingsegenskapene å gjøre. Opteron er som sagt e4 stepping, det er samme stepping som fx, san diego og dual core seriene er. Tar jeg ikke helt feil var venice e3 og nå e6, cg var gamle newcastle som klokket meget dårlig. cpuen er helt lik resten av san diego serien eks. fx-57. men overklokker meget bra. Jeg tror derimot kjøper vil ha litt problemer med å skaffe en slik cpu da de er revet bort for lenge siden, og amd ikke har lagt ut nye for salg enda.

 

Har du en link til et bra gto2 kort da? er det mye dyrere enn gto?

5336544[/snapback]

Sapphire fireblade ed. er kortet du leter etter. det er det samme som gto2, dette kan du låse opp pipelines på ved en bios flash og deretter kan det overklokkes til xtpe hastigheter vanligvis. Jeg synes handlekurven din ser meget bra ut, og itl den prisen er det eksakt hva jeg ville kjøpt omtrent :thumbup: såg nå på minne valget ditt, jeg ville valgt twinmos peed premium pc3500 eller geil ultra-x da disse har bedre ic-er, de hadde iallefall det, kan hende c2 serien er forandret på men jeg tviler.

 

disse KAN også inneholde meget gode ic-er...

Lenke til kommentar
En Opteron CPU kommer fra FX familien, den er vel i bunn og grunn helt lik bortsett fra at Opteron 100-serien for socket 939 baserer seg på E4 stepping.

Athlon 64-serien mener jeg fortsatt er SH7-CG stepping. Opteron 100-serien er ulåst, det er ikke Athlon 64. mao. den klokker bedre.

5335611[/snapback]

opteron er låst på samme måte som 64 serien, låsinga av multiplier har ingenting med overklokkingsegenskapene å gjøre. Opteron er som sagt e4 stepping, det er samme stepping som fx, san diego og dual core seriene er. Tar jeg ikke helt feil var venice e3 og nå e6, cg var gamle newcastle som klokket meget dårlig. cpuen er helt lik resten av san diego serien eks. fx-57. men overklokker meget bra. Jeg tror derimot kjøper vil ha litt problemer med å skaffe en slik cpu da de er revet bort for lenge siden, og amd ikke har lagt ut nye for salg enda.

 

Har du en link til et bra gto2 kort da? er det mye dyrere enn gto?

5336544[/snapback]

Sapphire fireblade ed. er kortet du leter etter. det er det samme som gto2, dette kan du låse opp pipelines på ved en bios flash og deretter kan det overklokkes til xtpe hastigheter vanligvis. Jeg synes handlekurven din ser meget bra ut, og itl den prisen er det eksakt hva jeg ville kjøpt omtrent :thumbup: såg nå på minne valget ditt, jeg ville valgt twinmos peed premium pc3500 eller geil ultra-x da disse har bedre ic-er, de hadde iallefall det, kan hende c2 serien er forandret på men jeg tviler.

 

disse KAN også inneholde meget gode ic-er...

5336659[/snapback]

 

Tenkte å bestille på www.shg.no

Der har de verken Geil eller den Twinmos brikka. Bør eg bestille Corsair 2*512 pc3200 c2 da eller er det et bedre alternativ her?

 

Takker for hjelp

Lenke til kommentar

Sapphire fireblade ed. er kortet du leter etter. det er det samme som gto2, dette kan du låse opp pipelines på ved en bios flash og deretter kan det overklokkes til xtpe hastigheter vanligvis.

disse KAN også inneholde meget gode ic-er...

5336659[/snapback]

Går det an med fireblade edition òg? Sikker på dette? Evt., hvor har du lest det hen?

5337839[/snapback]

fireblade ed. er gto2 (kjekkt om noen andre kunne kommentere dette, da jeg bare er 99% sikker)

 

@hozzy: bruk edit knappen påsan, hvis ikke så kan jeg garantere deg en advarsel som en forsinket jule gave ;) ikke noe mer bumping av tråden nå, les forum reglene.

 

shg har dårlig utvalg av minne synes jeg til en billig peng, men du kan kansje se litt nermere på de g-skill setta? jeg gidder ikke spore opp noe info nå, men google it.. du vil ha winbond utt ic-er...

 

om 144 er like god som 146 kommer helt ann på hvor heldig du har vert. umulig å svare på.. Men de har samme kjerne og klokker da vanligvis like langt (i en perfekt verden)

Lenke til kommentar

ser du har satt opp både sony dvd brenner og spiller. med mindre du har et spesielt behov for begge, så klarer du deg med kun dvd brenner.

 

men uansett, bytt ut brenneren til enten benq (1640pro?) eller nec3550A. dette er de to ledene brennerne på markedet, og til under 400kr så er det rett og slett dumt å kjøpe andre merker.

 

hvis du har problemer med å finne en ram pakke som passer deg, så kan du jo bestille noe av varene fra netshop, de har bra utvalg.

 

twinmoz speed premium er å få på komplett i alle fall. det er bra brikker når de får mye volt, men da må du ha en vifte som blåser luft på de og kjøleribba ved siden av 4v jumperen på hk, for tro meg når jeg sier at det blir sykt varmt der.

 

har nemlig dfi kortet som er foreslått, og det er et veldig bra kort (dersom shg ikke sender deg et åpna kort da, det skjedde meg to ganger på rad :()

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...