Gå til innhold

Program for redigering av spill film


Anbefalte innlegg

Har lest litt i guiden ovenfor i sticky, men ble litt, for innviklet er vel galt å si, men for å heller få ett raskt og enkelt svar så lager jeg en rask tråd.

 

(beklager for de som blir plaget av det ;)

 

Er rett og slett ute etter ett program som kan gi meg litt muligheter i overganger, og la rett og slett klippe i en komplett video fil, som jeg da vil klippe ut ting og legge til overgangs effekter fra "scene til scene".

 

Og gjerne gi muligheter til "fading" av musikken for å deretter starte en ny sang f.eks, uten at det blir for komplisert.

 

Har prøvd Pinnacle eller Studio 9, men den fant jeg lite nyttig når jeg hadde en komplett fil som allerede er recordet ved bruk av fraps f.eks fra ett spill, når jeg prøvde med studio 9 så krevde det at jeg brukte ett webcam, og kunne da ikke redigere komplette film filer som jeg allerede hadde. ?

 

Håper dere forstår hva jeg mener.

 

God jul og Godt Nytt år.

 

*edit

 

Farsken...mulig feilpost dah..

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(beklager for de som blir plaget av det ;)
Plager ikkje meg...
Har prøvd Pinnacle eller Studio 9,
Pinnacle lager Studio 9.
men den fant jeg lite nyttig når jeg hadde en komplett fil som allerede er recordet ved bruk av fraps f.eks fra ett spill, når jeg prøvde med studio 9 så krevde det at jeg brukte ett webcam, og kunne da ikke redigere komplette film filer som jeg allerede hadde. ?
Då har Studio 9 tydelegvis ikkje støtte for den typen filer Fraps lager, for ein må no kunne importere klipp inn i det. Kva har webcam med saken å gjere eigentleg?
Er rett og slett ute etter ett program som kan gi meg litt muligheter i overganger, og la rett og slett klippe i en komplett video fil, som jeg da vil klippe ut ting og legge til overgangs effekter fra "scene til scene".

 

Og gjerne gi muligheter til "fading" av musikken for å deretter starte en ny sang f.eks, uten at det blir for komplisert.

Studio 9 har mogelegheit for alt det, på ein relativt enkel måte, men om det ikkje takler filene, so hjelper ikkje det deg.

 

Du kunne prøvd eit av dei gratisprogramma som vert nemnt i progroamguiden, eventuelt laste ned ein demo av t.d. Adobe Premiere Elements eller Premiere Pro. 30-dagers-demoar kan lastast ned frå http://www.adobe.com/. (Gå inn på produktet og trykk på Tryout i margen.)

 

After Effects er heilt meiningslaust for deg. Det du ynskjer kan verte gjort mykje enklare i dei aller fleste redigeringsprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...