Gå til innhold

samsung U-CA 5, er denne noe bra? eller byttes inn


Anbefalte innlegg

Lurer på om samsung u-ca 5 er noe å beholde?

 

Har ikke digital kamera fortiden, men fikk dette til jul.

 

Det ironiske er at jeg ga bort Canon PowerShot A520 til noen, men jeg har selv ikke testet noen av disse.

 

Canon ble gave pga av godt forhold mellom kvalitet\pris.

 

Men har selv ikke vært borti digimax u-ca5 når jeg handlet kamera, så spm er hvilket av disse er best? så kan jeg eventuelt bytte.

 

I samsung pakken var det 128MB kort, gkemte å sjekke dette med canon kameraet.

 

samsung kameraet hadde også et flatt\firkantet oppladbart batteri med lader, noe jeg ikke tror canon kameraet hadde.

 

utav tilbehøret så ser det ut som samsung vinner over canon med tanke på at disse har lik pris.

 

Men jeg har ingen ide om kvaliteten, prøvde å koble til kameraet til tv med medf. ledninger. Resultatet ble svart hvit og svært kornete bilder.

 

 

Så, bør samsungen beholdes, eller byttes inn mot annet kamera?

 

edit....

 

virker som om samsungen har problemer med lukkehastigheten. Nesten sånn at det tar 1-2 sek fra en trykke på knappen til bildet blir tatt.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har ingen ide om kvaliteten, prøvde å koble til kameraet til tv med  medf. ledninger. Resultatet ble svart hvit og svært kornete bilder.
Ville nok også valgt Canon fremfor Samsung, men at du får svart-hvitt på TV'n kan ha noe med at du har NTSC som tv-ut format valgt i kameraet. Skift dette til PAL så går det nok bedre. Men merk at en TV absolutt ikke er riktig medium å sjekke bildekvaliteten fra ditt kamera på da TV'n har en latterlig mye lavere oppløsning enn dagens digitalkamera og de fleste er også laget av for billige komponenter til å vise et bilde optimalt med tanke på fargegjengivelse og skarphet (en TV har en oppløsning på 0,4 megapixler). Endret av Afseth
Lenke til kommentar

ja, kommer nok til å byttes.

 

Kameraet virker solid i seg selv, og kommer med oppladbart batteritype og strømledning.

 

Men hva hjelper alt det når kvaliteten på bildene er dårlig.

 

Prøvde canon 520, og så en forskjell mellom bildene.

 

Problemet med canon 520 er at video funksjonen ikke kan måle seg med samsung, hvor den var veldig bra.

 

En ønsker kamera med bildekvalitet lik canon, samt video lik samsung.

 

Eneste 2 alternativene i denne prisklassen blir :

 

Sony DSC-S60 og casio exilim z10, men jeg tror sony vinner pga pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...