Gå til innhold

halvert hastighet på amd athlon xp 2500+ prossesor


Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem, jeg har en amd athlon xp 2500+ prossesor men etter en reformatering skjedde det merkelige, da jeg skulle skjekke maskinvare spesifikasjonenen fikk jeg opplyst følgende:

Amd athlon 1,25Ghz!!

 

så lastet jeg ned et prog. hos amd som hetet CPUinfo for å skjekke det ut nærmere og er stod det også at maxspeed på CPU er 1250Mhz

 

Trenger hjelp

 

God Jul forresten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var borti noe lignende her ...

overklokket cpu så mye at den klikket....tilbakestillte så til bios orginal innstillinger og fikk redusert fra ca 1700ghz til 1300ghz...men d var no bare å stille opp igjen...

 

har dette noe sammenheng m d du gjorde?

ikke vet jeg :hmm:

 

ps: eg har athlon xp 2100+

Endret av Going_Ion
Lenke til kommentar

Jeg hadde AMD athlon 2500+ på min gamle pc, og en gang byttet jeg en cpu fra en annen pc til pc-en min og deretter byttet jeg tilbake til athlon 2500+ igjen. Da plutselig stod athlon-en min på 1,1 ghz. Jeg undersøkte saken og det viste seg at FSB stod på 100 og multiplier på 11. Jeg kunne bare sette opp FSB til det den skulle være (166) og da ble alt som før igjen :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde AMD athlon 2500+ på min gamle pc, og en gang byttet jeg en cpu fra en annen pc til pc-en min og deretter byttet jeg tilbake til athlon 2500+ igjen. Da plutselig stod athlon-en min på 1,1 ghz. Jeg undersøkte saken og det viste seg at FSB stod på 100 og multiplier på 11. Jeg kunne bare sette opp FSB til det den skulle være (166) og da ble alt som før igjen  :)

5339317[/snapback]

 

 

samma her du!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg hadde AMD athlon 2500+ på min gamle pc, og en gang byttet jeg en cpu fra en annen pc til pc-en min og deretter byttet jeg tilbake til athlon 2500+ igjen. Da plutselig stod athlon-en min på 1,1 ghz. Jeg undersøkte saken og det viste seg at FSB stod på 100 og multiplier på 11. Jeg kunne bare sette opp FSB til det den skulle være (166) og da ble alt som før igjen  :)

[

 

 

hva er multiplier..?

noe jeg burde stille på...? ( har stilt Fsb til 166)

 

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...