Gå til innhold

E-post på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan ikke si dette var som en dans på roser =\... får det ikke til å fungere ordntlig, har Tele2, samsung d500 og en gmail epost.... får frem meldingen "Feil ved e-postnettverk" på telefonen... help, anyone?

5338693[/snapback]

 

Har selv Gmail og prøvde... Skjønte ingenting helt til jeg leste at det ikke kunne være en nettbasert mail. :mad:

 

Er sykt irriterende egentlig. Bruker jo aldri mailen fra Telenor når jeg har en en bedre og større en.

 

Btw, om du skal sjekke mailen din kan du gjøre som meg og benytte Opera Mini. Siden ser ikke så verst ut.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
For kunder med telenor-dekning, så kan de bruke flg utgående server: smtp.online.no

5345483[/snapback]

Det enkleste er å bruke en av skjemaen det vises til i artikelen.

Til deg som har gmail.. gmail tilbyr pop3, men du kan også sjekke gmail via wap. Adressen er:

 

m.gmail.com

5345483[/snapback]

Funker ikke å bruke POP3 fra Gmail på en mobiltelefon. Har prøvd, men funker ikke... I artikelen står det svart på hvit at det ikke funker med en web-basert mailløsning, altså ikke med Gmail.

Lenke til kommentar

Det enkleste er å bruke en av skjemaen det vises til i artikelen.

 

 

Kontakter du en operatør som benytter telenors nett, f.eks chess - får du beskjed om å bruke smtp.online.no som utgående server.

 

dette er standard med telenor-dekning

 

 

Funker ikke å bruke POP3 fra Gmail på en mobiltelefon. Har prøvd, men funker ikke... I artikelen står det svart på hvit at det ikke funker med en web-basert mailløsning, altså ikke med Gmail.

 

ok, skal ikke krangle på det, har ikke testet gmail pop3 på mob selv, men virker jo rart at det ikke skal fungere.. for de tilbyr jo pop3.... men er selvfølgelig mulig at det ikke vil gå med gmail..

 

Men det blir jo litt feil å si at det ikke fungerer med web-baserte mailløsninger. Mange som tilbyr epost tilbyr både web-basert og pop3 samtidig (som gmail), og jeg bruker selv en slik konto på mobilen min helt uten problemer.

 

Jeg kjenner også folk som bruker yahoo-mail på mobilen. de tilbyr web-basert med mulighet for pop3 i tillegg.. og det fungerer utmerket!

 

Men som sagt, har ikke testet gmail på denne måten selv..

Endret av angus82
Lenke til kommentar
ok, skal ikke krangle på det, har ikke testet gmail pop3 på mob selv, men virker jo rart at det ikke skal fungere.. for de tilbyr jo pop3.... men er selvfølgelig mulig at det ikke vil gå med gmail..

 

Men det blir jo litt feil å si at det ikke fungerer med web-baserte mailløsninger. Mange som tilbyr epost tilbyr både web-basert og pop3 samtidig (som gmail), og jeg bruker selv en slik konto på mobilen min helt uten problemer.

 

Jeg kjenner også folk som bruker yahoo-mail på mobilen. de tilbyr web-basert med mulighet for pop3 i tillegg.. og det fungerer utmerket!

 

Men som sagt, har ikke testet gmail på denne måten selv..

5345698[/snapback]

Håper jeg du har rett! Har andre prøvd med POP3 fra Gmail på mobilen og fått det til?

 

[edit]

Selv har jeg fylt ut alt på mobilen min og valgt POP3 i kontrollpanelet til kontoen min. Dette er det jeg sikter til fra artikelen:

Men det er viktig å få en ting klargjort før du setter i gang: Epostklienten på mobilen din kan kun brukes til å koble seg opp mot en vanlig epostkonto, det vil si en konto du har fått av internettleverandøren din eller jobben. (Det vi kaller en POP-mail på fint.) Du kan altså ikke koble deg opp mot nettbaserte tjenester som Hotmail eller Gmail.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Håper jeg du har rett! Har andre prøvd med POP3 fra Gmail på mobilen og fått det til?

 

Nei, kjenner ikke noen som har prøvd å sette opp Gmail på tlf, skal forsøke dette selv i løpet av morgendagen, men godt mulig du har rett når det gjelder gmail. stemmer jo også at det ikke er mulig med hotmail, men fungerer som sagt med andre web-baserte mail-adr..

 

Skal få testet det ut, men som sagt, du kan ha rett når det gjelder gmail :)

Lenke til kommentar
Skal få testet det ut, men som sagt, du kan ha rett når det gjelder gmail  :)

5345808[/snapback]

Men det er viktig å få en ting klargjort før du setter i gang: Epostklienten på mobilen din kan kun brukes til å koble seg opp mot en vanlig epostkonto, det vil si en konto du har fått av internettleverandøren din eller jobben. (Det vi kaller en POP-mail på fint.) Du kan altså ikke koble deg opp mot nettbaserte tjenester som Hotmail eller Gmail.

Tror du slipper, men hadde vært fint om du fikk det til! :)

Lenke til kommentar

Har følgende oppsett:

Mobil: K750i

Abonoment: Chess King

 

Forskjellige kombinasjoner er prøvd med innstillingene under:

Faste instillinger er Postboks: [email protected] og TLS/SSL kryptering aktiv på inn og ut.

 

Oppkobling hentet fra intenett sidene:

Telenor

netcom

 

Utgående post:

smtp.online.no port 110

smtp.netcom.no port 465 og 110

smtp.gmail.com port 465 og 587

 

innkommende post:

pop.gmail.com port 995 og 25

 

Feilmeldinger som oppstår:

-Forespørsel avbrutt

-TLS/SLL unknown

-"timeout"

 

Noen med andre erfaringer?

 

Erlend

Lenke til kommentar

Mitt problem med e-post på mobilene jeg har eid er at det ferdig installerte programmet er skammelig dårlig, så dersom dere prøver å få "alle" til å bruke e-post på mobilen burde dere liste Javaprogrammer for både eldre og nyere mobiler.

 

Det beste programmet jeg har hatt for e-post på mobil var faktisk et til SL-45 for mange år siden. Støtte for uendelig mange epostkontoer på en gang, IMAP/POP3, kontoene kunne legges i kategorier så du kunne sjekke en gruppe kontoer på en gang, støtte for vedlegg, mulighet for å lime inn fra .txt filer (SL-45 hadde plass til minnekort og det var mange tekstlesere/skrivere), signatur osv, men klientene i mobilene jeg har eid etterpå har jeg ikke hatt lyst til å røre engang.

Lenke til kommentar

Du har etter hva jeg kjenner til to gode alternativer:

 

Gmail Mobile er basert på wap. Du logger deg på som om det er en wap-side. Se mer info på http://www.google.com/glm/gmail

Fungerer glimrende synes jeg. På min K750 måtte jeg kopiere inn sikkerhetssertifikatet ThwateServicePremiumCA (du har det ssv på din pc allerede).

 

Opera Mini er et annet glimrende alternativ. Bruker begge deler, men kanskje mest Gmail Mobile for tiden.

 

Kunne sende epost direkte med Gmail inntil for et par måneder siden, får nå feil på TLS/SSL. Oppsettet kan du se her og det virket: http://www.min-k750.com/dragonfly/index.ph...=viewtopic&t=69

Dessverre fungerer altså ikke dette alternativet lenger.

 

 

Har følgende oppsett:

Mobil: K750i

Abonoment: Chess King

 

Forskjellige kombinasjoner er prøvd med innstillingene under:

Faste instillinger er Postboks: [email protected] og TLS/SSL kryptering aktiv på inn og ut.

 

Oppkobling hentet fra intenett sidene:

Telenor

netcom

 

Utgående post:

smtp.online.no port 110

smtp.netcom.no port 465 og 110

smtp.gmail.com port 465 og 587

 

innkommende post:

pop.gmail.com port 995 og 25

 

Feilmeldinger som oppstår:

-Forespørsel avbrutt

-TLS/SLL unknown

-"timeout"

 

Noen med andre erfaringer?

 

Erlend

5347071[/snapback]

Lenke til kommentar

sitter å leser på gmail. men det er fordømt lite oppsettinfo som ligger ute for folk som ikke har konto :(

 

men altså, ser ut til at ting skulle funke, men tilkoblingen er vist kryptert.

 

hotmail derimot har aldri levert en vanlig pop3 tilkobling så lenge jeg kan huske. litt synd at artikkelen putter den og gmail i samme bås.

 

heisann, fant noe (via ett google søk selvsagt ;)):

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13273

 

ser ut til at en må skru på pop3 før en kan koble seg til.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
sitter å leser på gmail. men det er fordømt lite oppsettinfo som ligger ute for folk som ikke har konto :(

 

men altså, ser ut til at ting skulle funke, men tilkoblingen er vist kryptert.

 

hotmail derimot har aldri levert en vanlig pop3 tilkobling så lenge jeg kan huske. litt synd at artikkelen putter den og gmail i samme bås.

 

heisann, fant noe (via ett google søk selvsagt ;)):

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13273

 

ser ut til at en må skru på pop3 før en kan koble seg til.

5348537[/snapback]

 

 

Det stemmer det. Gmail sin pop3 protokoll er fullt mulig å bruke for alle både med outlook og mobil. Men man må "aktivere" den i en eller annen meny når man er innlogga på www for at den skal kunne brukes.

Lenke til kommentar

Har en SE K750i og telenor mobil, og prøvde følgende:

 

Koble til med

Telenor Internett

 

Protokoll

POP3

 

Innkom server

pop.gmail.com

 

Innkom. port

995

 

Kryptering

TLS/SSL

 

Postboks

[det før @gmail.com i mailadressen min]

 

Utgående server

smtp.gmail.com

 

Utgående port

465

 

Får da følgende melding når jeg sjekker innboksen:

TLS/SSL-serversertifikat ikke godkjent av kjent myndighet. Kontakt e-post-leverandør.
Gjør jeg noe veldig feil eller er det rett at Gmail hører til samme med lusne Hotmail når det kommer til POP3?
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...