Gå til innhold

vil windows 2000 noen gang støtte 64bit?


Anbefalte innlegg

Vil det komme et nytt W2K der 64bits prosessor støttes?

Eller er W2K utrangert, for gammelt osv...?

Bare lurer, så Halflife 2 har nå fått støtte for 64bits prosessorer(så sant OS støtter det.. les mer her). Lurer på hvordan det tar seg ut :) og etter som jeg har en stor trang til gode og stabile W2K, så har jeg ikke så lyst til å bytte OS bare fordi

jeg vil teste Halflife 2 i "64bits-prosessor-mode" :ermm:

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil det komme et nytt W2K der 64bits prosessor støttes?

Eller er W2K utrangert, for gammelt osv...?

Bare lurer, så  Halflife 2 har nå fått støtte for 64bits prosessorer(så sant OS støtter det.. les mer her). Lurer på hvordan det tar seg ut  :) og etter som jeg har en stor trang til gode og stabile W2K, så har jeg ikke så lyst til å bytte OS bare fordi

jeg vil teste Halflife 2 i "64bits-prosessor-mode"  :ermm:

5331176[/snapback]

 

nei.

Lenke til kommentar

Windows 2000 kommer ikke med støtte for 64 bit's cpu, men det er ikke noe i veien for å kjøre windows 2000 på en 64 bit's cpu som er kompatible med 32 bit's applikasjoner. Hvis du skal ha et OS som utnytter cpu'en din fult ut må du over på Win XP pro 64 eller 2k3 server, eller en Linux distro av noe slag. Jeg selv kjører Fedora både på AMD64, Duron Intel PIII og Centrion.

Lenke til kommentar
Litt synd for brukere som liker 2000 bedre enn XP.

Selv liker jeg 2000 mye bedre enn XP på alle måter.

Men så har jeg 32bits system så kan fint bruke 2000 en stund til  :)

5334980[/snapback]

 

Det er jo ikkeno i veien for at du kan kjøre 2000 på et 64 bit's system som er kompatibel med 32 bit's applikasjoner, men ytelsen vil kanskje ikke være den samme..

Lenke til kommentar

2000 er discontinued. Det jobbes ikke med det lenger fra Microsoft.

 

Personlig begriper jeg ikke problemet med å kjøre XP. Det er ingenting du kunne i 2000 som du ikke kan i XP. Føler du at det går tregere så er det et par servicer som kan disables. Klager du over grensesnittet så slutt å bruke PC. Det blir bare verre framover, men er lett å skru av.

Lenke til kommentar
2000 er discontinued. Det jobbes ikke med det lenger fra Microsoft.

 

Personlig begriper jeg ikke problemet med å kjøre XP. Det er ingenting du kunne i 2000 som du ikke kan i XP. Føler du at det går tregere så er det et par servicer som kan disables. Klager du over grensesnittet så slutt å bruke PC. Det blir bare verre framover, men er lett å skru av.

5336381[/snapback]

Hver sine meninger. :shrug:

Personlig synes jeg WinXP kan bli nesten perfekt etter en god del justering og utforskning, men allikevel foretrekker jeg Win2000 fordi det er mer perfekt out-of-the-box og blir helt perfekt etter små justeringer, og jeg har en lovlig lisens på det.

 

Hvis man hadde lovlig lisens på Win2000, ville man også fått lovlig lisens på Win2000 64-bit om det hadde kommet (samme som på WinXP). ;)

Lenke til kommentar
2000 er discontinued. Det jobbes ikke med det lenger fra Microsoft.

 

Personlig begriper jeg ikke problemet med å kjøre XP. Det er ingenting du kunne i 2000 som du ikke kan i XP. Føler du at det går tregere så er det et par servicer som kan disables. Klager du over grensesnittet så slutt å bruke PC. Det blir bare verre framover, men er lett å skru av.

5336381[/snapback]

Jeg synes at XP er nesten for "første gang bruker PC"... det står veiledninger over alt på sidene og tanken på de nye layoutene gir meg gåse hud :no:

 

til dere andre, problemet mitt er at jeg vil teste 64 bits ytelsen på Halflife2 siden Halflife2 nå støtter 64bits prosessorer, men da trenger jeg et OS som støtter 64bits prosessorer... da må jeg over til XP.. noe som jeg ikke vil...

 

EDIT: det er en ting man kan gjøre i 2000 som man ikke kan gjøre i XP... kjøre gammle spill... slik som Red Alert 2... man kan kjøre gammle spill hvis man har Professional, men da må du ut med en del kroner...

Endret av Andak
Lenke til kommentar

XP home er selvfølgelig et sørgelig kapittel i operativsystemhistoreien...

Personlig mener jeg man får mye mer fra XP enn folk påstår man taper. Det grensesnittet er ikke såååå utrolig vanskelig å sette likt som 2000, Det er verre med noen paneler som er endret, men med litt kunnskap finner man det gamle fra 2000. Ett eksempel der er brukerpanelet. Det er jalla i XP, men kommandoen control userpasswords2 gir deg det fine fra 2000.

 

Det du tjener på XP er en del optimaliseringer på prosesser, fiffige verktøy som ikke finnes på eller for 2000, og best av alt, terminal services. Dette alene forsvarer det lille knotet med å fjerne de "grufulle" veiledningene.

 

Jeg elsker forresten å se brukere som synes XP er for førstegangsbrukere mens 2000 er for proffer. Det er så sakleig :wee:

Lenke til kommentar
Jeg elsker forresten å se brukere som synes XP er for førstegangsbrukere mens 2000 er for proffer. Det er så sakleig :wee:

5342572[/snapback]

WinXP er faktisk mer tilrettelagt for førstegangsbrukere enn Win2000, men erfarne/avanserte brukere kan selvfølgelig bruke begge deler.

 

Proffene bruker Linux. :cool:

5343344[/snapback]

Tror jeg skal prøve Linux... har hørt veldig mye bra... :D

Lenke til kommentar

JaJa nå har jo denne tråden gått over i en diskusjon om 2k <> xp, Sukk, det blir man aldri enige om lell..... Alt til sitt bruk, og XP er jo en forbedring av 2k, så å si at XP er dårligere en 2k blir galt, selv har jeg vert stort fan av 2k, men må ettvert innse at XP er bedre sammen med ny maskinvare en 2K.

Jeg bruker verken XP eller 2k lenger til dagelig..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...