Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg trykket på en link på IRC som jeg kanskje ikke burde trykket på (kall meg gjerne dum :p) og fikk nok ett eller annet piss inn på pc'n.

 

Det første tegnet på at noe ikke var helt som det skulle var at jeg ble kicket fra en kanal med grunnen : "Viruzman" (noe sånt) Så kom det plutselig : (' is an unknown command) MANGE ganger veldig fort. Jeg kjørte XoftSpy, og fjernet det som ble funnet. så skrudde jeg av maskinen fordi jeg skulle gjøre noe annet.

 

Da jeg skrudde på maskinen igjen neste gang jeg satte ,eg foran maskinen så fikk jeg opp en melding. der stod det sånn ca: "A file with the name C:\Program cannot start. renaming it to Program1 will solve the problem" .. I vindue der medlingen kom opp hadde jeg muligheten til å "Ignore" , "Rename" og hake av at den ikke skulle kjøres ved oppstart. siden jeg var litt usikker så lukket jeg meldingen uten å foreta meg noe som helst. Så sjekket jeg hvilken fil dette gjaldt. så jeg gikk inn på C: og så filen "Program". jeg mener å huske at den ikke har vært der før. Jeg foretok meg ingenting.

 

Jeg logget på IRC og snakket med folk og sånn, som jeg pleier. Så plutselig åpner et nytt channel vindu seg og masse tekst raser forbi før vinduet lukker seg igjen.

 

Noen som vet hva dette er? skal jeg slette "C:\Program" ? Noen som har vært borti dette som kan kommer med forslag til løsninger?

Bare spør meg om det var noe som du ikke skjønte :)

 

Jeg håper VELDIG på svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lastet ned avast og kjørt det. fjernet en del greier. men problemet med feilmeldingen er ikke borte. så det var tydeligvis ikke noe galt med den filen som forårsaker den feilmeldingen.

 

Noen som har noen som helst idè ? Skal jeg bare prøve å slette C:\Program  ?

5337395[/snapback]

Prøv og søk etter *.src i mirc mappa finner du ingen ville jeg avinstallert og sletta alle filer inni mirc mappa det irc viruset er en fil som logger auth'en din og sender det til en annen bruker som bruker din auth til takeover...(samme skjedde meg)

Jeg fikk det bort ved og avinstallere og slette alle filene i mirc mappa

 

// Thore

Lenke til kommentar
Nå har jeg lastet ned avast og kjørt det. fjernet en del greier. men problemet med feilmeldingen er ikke borte. så det var tydeligvis ikke noe galt med den filen som forårsaker den feilmeldingen.

 

Noen som har noen som helst idè ? Skal jeg bare prøve å slette C:\Program  ?

5337395[/snapback]

Prøv og søk etter *.src i mirc mappa finner du ingen ville jeg avinstallert og sletta alle filer inni mirc mappa det irc viruset er en fil som logger auth'en din og sender det til en annen bruker som bruker din auth til takeover...(samme skjedde meg)

Jeg fikk det bort ved og avinstallere og slette alle filene i mirc mappa

 

// Thore

5351741[/snapback]

 

 

Japp. har sletta irc og lagt det inn på nytt nå. Så det er i orden. det jeg lurer på nå er den C:\Program , er den skadelig eller noe?

 

Takk BTW :D

Lenke til kommentar
Nå har jeg lastet ned avast og kjørt det. fjernet en del greier. men problemet med feilmeldingen er ikke borte. så det var tydeligvis ikke noe galt med den filen som forårsaker den feilmeldingen.

 

Noen som har noen som helst idè ? Skal jeg bare prøve å slette C:\Program  ?

5337395[/snapback]

Prøv og søk etter *.src i mirc mappa finner du ingen ville jeg avinstallert og sletta alle filer inni mirc mappa det irc viruset er en fil som logger auth'en din og sender det til en annen bruker som bruker din auth til takeover...(samme skjedde meg)

Jeg fikk det bort ved og avinstallere og slette alle filene i mirc mappa

 

// Thore

5351741[/snapback]

 

 

Japp. har sletta irc og lagt det inn på nytt nå. Så det er i orden. det jeg lurer på nå er den C:\Program , er den skadelig eller noe?

 

Takk BTW :D

5366787[/snapback]

 

 

 

Det du kunne gjort var å skrive /remote off

Men det jeg tror det med c:\Program kan være er at viruset har prøvd å lage noen filer/slette filer i C:\Program Files (eller c:\program filer).

 

Grunnen til at det ikke funket er at han som har laget viruset sikkert har glemt å skrive " " rundt mappen/filen han skal dele. Derfor hvis han bruker en mIRC komando som /mkdir eller /write eller noe så har han skrevet til C:\Program istedenfor C:\program files\blah blah.. Det er i allefall det jeg tror.

 

Hvis du åpner den C:\Program filen i notepad hva er det inne i den da?

 

Edit: Hva er mIRC mappen din? (Du kan skrive //echo $mircdir for å hele mappen)

Endret av superhelten
Lenke til kommentar
Nå har jeg lastet ned avast og kjørt det. fjernet en del greier. men problemet med feilmeldingen er ikke borte. så det var tydeligvis ikke noe galt med den filen som forårsaker den feilmeldingen.

 

Noen som har noen som helst idè ? Skal jeg bare prøve å slette C:\Program  ?

5337395[/snapback]

Prøv og søk etter *.src i mirc mappa finner du ingen ville jeg avinstallert og sletta alle filer inni mirc mappa det irc viruset er en fil som logger auth'en din og sender det til en annen bruker som bruker din auth til takeover...(samme skjedde meg)

Jeg fikk det bort ved og avinstallere og slette alle filene i mirc mappa

 

// Thore

5351741[/snapback]

 

 

Japp. har sletta irc og lagt det inn på nytt nå. Så det er i orden. det jeg lurer på nå er den C:\Program , er den skadelig eller noe?

 

Takk BTW :D

5366787[/snapback]

 

 

 

Det du kunne gjort var å skrive /remote off

Men det jeg tror det med c:\Program kan være er at viruset har prøvd å lage noen filer/slette filer i C:\Program Files (eller c:\program filer).

 

Grunnen til at det ikke funket er at han som har laget viruset sikkert har glemt å skrive " " rundt mappen/filen han skal dele. Derfor hvis han bruker en mIRC komando som /mkdir eller /write eller noe så har han skrevet til C:\Program istedenfor C:\program files\blah blah.. Det er i allefall det jeg tror.

 

Hvis du åpner den C:\Program filen i notepad hva er det inne i den da?

 

Edit: Hva er mIRC mappen din? (Du kan skrive //echo $mircdir for å hele mappen)

5367045[/snapback]

 

 

Når jeg åpner C:\Program i notepad står det:

"-1 &d\mIRC\download\dx.exe"

 

Jeg skjønte ikke helt det andre du skrev men :S

 

Herlig at folk vil hjelpe!! :D

Lenke til kommentar
btw: det er ikke "" rundt

-1 &d\mIRC\download\dx.exe

5370416[/snapback]

 

 

Ok, da tror jeg at jeg skjønner.. Hvis du ser i Download mappen din i din mIRC mappe se om de ligger en fil som heter dx.exe der. Hvis det gjør det så slett den.

 

Hvis du kjører en "ren" mIRC, altså ikke ett script så skriver du dette:

 

//echo Scripts: $script(0)

 

så skriver du hva du fikk tilbake her :)

 

Kan være dette er noe annet enn ett mIRC virus men slik jeg ser det så har du fått ett virus som har lastet seg selv ned når du trykket på linken. Du bør sjekke gjennom pcen din med antivirus uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...