Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Porsessoren knakk av en pinn, er jeg dømt?


Anbefalte innlegg

Jeg klarte det utrolige å knekke av en pinn på "San Diago" prosessoren min. Jeg får en beskjed om noe memmory skiiit som ikke fungerer (eller får kontakt med) når jeg prøver å starte den med den "ødelagte" prosessoren. Jeg regner med at det ikke er noe annet å gjøre enn å handle inn en ny en da? Meget kipt for det er jo ikke akkurat småpenger det er snakk om :|

 

La meg få vite hvis jeg tar feil..

 

Q.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er kun pinnen som har knekt, så vil det vel være mulig å reparére den? Men dette vil vel være avhengig av hvor pinnen knakk. Lodding kan være litt vanskelig. Men i teorien skal det gå.

 

God Jul.

 

Edit: forsøk gjerne det som Bundy foreslo, men det kan bli et problem om pinnen sitter igjen nedi socketen.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hvis pinnen knakk nederst på prosessoren kan du jo lodde den på (veldig finarbeid) eller bruke sånn flytende metall lim greie.

 

edit: Fort du gir opp da, men hvis du demonterer prosessoren på et vis og "bytter ut" der den knekte pinnen satt med en ny, har ikke peiling om det går men bare komme rmed noen ideer, du burde hvertfall ikke gi opp så lett!

Endret av Impetus90
Lenke til kommentar

Takk for svar, men tror nok etter nøye vurdering at jeg må invistere i en ny en. Tror ikke jeg vil risikere et hovedkort også. Prosessoren koster jo 2100 kroner, men pc kan man jo ikke klare seg uten :)

 

Dessuten ligger den knekte biten på teppet ett eller annet sted.. Vil vell si at det er større muligheter til å faktisk se en midd i senga mi :D.

 

Jaja, ordner seg sikkert.

 

Ha en riktig god jul dere også

 

Q.

Lenke til kommentar

Tja, si det.. Først kan jeg nevne at den delen som er knekt av faktisk befinner seg helt nederst på chippen. Men hva jeg skal gjøre med den "defekte" ja.. Jeg tenkte jeg skulle ta den med til datakjeden eller noe og høre om de har noen tips, hvis ikke så handler jeg inn en ny der. Bestiller jeg via nett så får jeg den vel ikke før ut på nyåret.

 

Men blir det slik at jeg kjøper en ny, så blir det vell at den gamle blir ligger på hylla til den har ingen verdi, sånn at jeg endelig kan kaste den :roll:

 

Q.

Endret av Quester
Lenke til kommentar

Jeg snakket med dem på datakjeden i dag, og de sa akkurat det samme som dere.. Med å erstatte pin'en regnet de med den ikke blir like stabil som før. Fortalte om restart bare man kommer borti maskinen ect. Har sliti mye med ustabile pc'er tidligere, så jeg sendte en bestilling på en ny en med en gang. Blir dyrt, men var ikke annet å gjøre :|

 

Fortalte også at man med å sette en pin ned i åpningen der den manglet så ville den fungere, men optimalt tviler jeg sterkt på.. Den var også grei å fiske opp pin'en hvis det ikke skulle fungere, enten med en magnet eller ved å snu alt opp-ned (romslig plass).

 

Kan jo prøve å sette opp en server med den eller noe da :)

 

Q.

Lenke til kommentar
bobbo_ Postet i dag, 02:16

  Send inn cpu og si den ikke virker (spille litt uskyldig?) Funker fett det:D Tro meg

 

AHHH!! Herregud, er det mulig. Oppfordre til å bytte ut et produkt, han selv har skylden i at er skadet? Det er slike som !DEG! som gjør at ting blir dyrere. Netshoppene blir nødt til å erstatte noe de egentlig ikke skal erstatte i det hele tatt! Hadde alle tenkt like naivt og trangsynt som deg hadde verden vært et sant helvete! Blir lei av folk som utnytter returretten! Tenk på det neste gang du sender inn en prosessor fordi DU har ødelagt den!

 

Godt nytt år :D

Lenke til kommentar

Hadde engang samme problemet. Løste det ved å legge i en tynn metalltråd fra ei fjær ned i socketen og på grunn av presset fra kjøleribben oppstod det kontakt. Dette funket helt fett frem til jeg byttet ut kjøleren og ikke fikk kontakt så da kjøpte jeg ny prossessor.

Ble ganske overasket over at dette virket, og i tillegg var det like stabilt som før pinnen knakk.

Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
AHHH!! Herregud, er det mulig. Oppfordre til å bytte ut et produkt, han selv har skylden i at er skadet? Det er slike som !DEG!  som gjør at ting blir dyrere. Netshoppene blir nødt til å erstatte noe de egentlig ikke skal erstatte i det hele tatt! Hadde alle tenkt like naivt og trangsynt som deg hadde verden vært et sant helvete! Blir lei av folk som utnytter returretten! Tenk på det neste gang du sender inn en prosessor fordi DU har ødelagt den!

 

Godt nytt år :D

5342985[/snapback]

 

 

Netshoppene betaler neppe en krone kanskje porto og tidsforbruk, er nok dem som lager prosessoren som betaler alt blir nok sendt i retur til dem

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...