Gå til innhold

Telenor GPRS trafikk tak på 50 kr


Anbefalte innlegg

Presterte og feilposte spm, så den ble jo fort stengt. Beklager det, var litt rask på avtrekkeren. Her er spm på nytt - og denne gangen mener jeg at jeg er på riktig sted.

 

Har fått med meg at telenor har et tak på max 50 kroner døgnet.Sitter nå på en holme i havgapet og surfer på laptop'n - funker som en drøm.

 

Spørsmålet er om noen vet om max 50 kr pr døgn er 24 timer fra du først logger på eller om det følger døgnet og blir nullstilt kl 2400?

 

Greit å vite så kan planlegge surfingen litt taktisk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Presterte og feilposte spm, så den ble jo fort stengt. Beklager det, var litt rask på avtrekkeren. Her er spm på nytt - og denne gangen mener jeg at jeg er på riktig sted.

 

Har fått med meg at telenor har et tak på max 50 kroner døgnet.Sitter nå på en holme i havgapet og surfer på laptop'n - funker som en drøm.

 

Spørsmålet er om noen vet om max 50 kr pr døgn er 24 timer fra du først logger på eller om det følger døgnet og blir nullstilt kl 2400?

 

Greit å vite så kan planlegge surfingen litt taktisk :-)

5330233[/snapback]

 

Om du vil slippe å surfe fullt så taktisk så har netcom samme tjenste, men den koster max 25,- om dagen (20,- i månedsavgift for å ha det)

Lenke til kommentar

Er ikke så ofte jeg er vekkreist til plasser uten nettilgang så jeg klarer meg fint med telenor sin pris.

 

Når det kommer til taktisk surfing, så var det mest tenkt på at jeg ikke bare svinger innom nettet sånn litt før 2400 for å sjekke mail og nyheter før jeg legger meg. Da kan jeg fort risikere og bruke 100 kroner dersom kl passerer 2400.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
dette oppdaget jeg på den onde måten da jeg en dag begynte å surfte på 3g fra klokken 11:55 og forsatt en stund utover natten ... plutselig så jeg at der var trekt 100kr .. på siden til telenor står det pr. døgn ikke pr. klokken 00:00 så dette er faktisk svindel.

5495500[/snapback]

 

Vil ikke kalle det svindel, da man i definisjonen "døgn" forutsetter 24 timer, og så lenge man skal si det er gått ett døgn siden kunden begynte å surfe så ville jo alle fått eget klokkeslett maksprisen ble nullet ut. Hvis du skulle tatt utgangspunkt i din surfing ville da altså det blir 50 kr. fra klokken 11:55 til 11:55 neste dag! Vil si det er mye mer uforutsigbart for kunden enn å nullstille klokken 00:00 for ALLE kundene, istedenfor klokken 11:55 for deg, 13:45 for naboen din og 17:47 for kameraten din osv.. Prøv å se det logiske i dette!

 

Er enig i at dette burde komme bedre frem på Telenor.no, men samtidig klarer jeg ikke se noe annet enn at det er ren logikk! For som i eksempelet mitt så ville da det øyeblikket du begynte å surfe første gangen med abbonementet din bli tidspunktet man resatte maksprisen, og det ville blitt forferdelig uoversiktelig da man til tider ikke surfer like mye og måtte undersøkt når man surfet første gangen som kan være tre år siden.. For hvis man ikke skuklle resette maksprisen ved en gitt tid for alle, så ville jo alle ha egne tidspunkt.. Nei, syntes resetting av makspris klokken 00:00 er den eneste bra løsning!

Lenke til kommentar
Hvis du skulle tatt utgangspunkt i din surfing ville da altså det blir 50 kr. fra klokken 11:55 til 11:55 neste dag

 

ja det er greit men hva hvis jeg hadde surfet fra 23:55 til 23:55 da hadde det blitt 100kr for et døgn.

 

ville egentlig bare ha frem at der burde stått det på telenor sin side.

 

jeg er personlig glad for 50krs taked da jeg hadde betalt ca. 18000kr for å surfe enn de 50kr da jeg regnet på hvor mye jeg hadde lastet ned en dag.

lasted ned ca. 1gbyte på et døgn = 1024mb *20kr = 20480kr på et døgn.

 

God bless Telenor :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...