Gå til innhold

ny "spille bærbar"


Dan-Inge

Anbefalte innlegg

Her er mine krav:

Cpu: minimum 2ghz pentium m eller bedre

Skjermkort x700 256mb eller bedre

Skjerm: ikke større enn 15"/15,4"

Minne: 1024mb eller merHdd: 80gb eller mer

Batteri: 2timer eller mer

Vekt: maks ca 3.5kg gjerne lettere

Støy: Pcen skal brukes i skole timer osv..med andre ord ikke for mye =)

Trådløst nettverk innebygd selvfølgelig.

Oppløsning på skjermen: 1280x800 eller bedre

Pcen skal brukes til en god del spilling da dette blir den eneste pcen jeg har i et helt år i USA. Batteri tid er viktig.

 

Her er de jeg har kommet fram til så langt Som dere ser er prisene gjevnt under 16000,-

Nr 1 : Netshop 259IEN "SmartBook" 15,4" 1680x1050, Nvidia 6600 m/256MB

Nr 2 : Note 9420/NO (sgh.no)

Nr 3 : Note 91760/1008/2048/D/NO (sgh.no)

nr 4 : iNTEGRAL M560A Bærbar 15.4" WSXGA med M560A - P4M / (103404) (pyton.no)

nr 5 : iNTEGRAL M400A Bærbar 15.1" SXGA+ med M400A - P4M / (103400) (pyton.no)

nr 6 : Acer Aspire 1694WLMi/PM 760 ATIX700 (LX.A8405.083)

nr 6 : Asus mv6a ??

(i utgangspunkte pentium m-760 altså)

Andre forslag tas i mot med åpne armer=)

 

Saken er den at jeg skal ti USA den 16 juli, lurt å vente til da? uansett får å spille nye spill som f.e.a.r og andre krevende spill, hva trenger jeg da i specs? (andre spill f.eks need for speed most wanted,

 

Har i dag en slik stasjonær:

Cpu 2.66@3ghz pentium 4

skjermkort :msi gforce 4 ti 4600

1gb ddr 2700 ram

+masse hdd plass =)

 

Synes spillene går helt greit på denne, men kunne tenkt meg mer detaljer. og litt "glattere" spilling.

 

Favoritten så langt er Netshop 259IEN, men vente? hva trenger jeg får å fylt kravene mine?

 

På forhånd tusen takk for alle svar, og ha en god jul! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deiligere å spille på da...

5330676[/snapback]

 

Ja, og 9300 er vel omtrent så bra som det blir med mindre man skal ut med nærmere 20k. Men hvis grensa er bærbar og ikke slepbar, så utgår 17-tommere dessverre. Kjenner relativt få som gidder dra med seg 17-tommere på 4kg til/fra jobb/skole på daglig basis.

 

- T

Lenke til kommentar

Eg ville nok anbefalt M6Va-en. Trur ikkje du får bedre kombinasjon av lav vekt, høg ytelse, høg build kvalitet og lang bat. kap (spes med ekstra bat. i dvd- modulen 8-9 timer)

Men Asus sliter litt med leveringstider på M6Va- en..

Når det gjelder x700 så trur eg ikkje du får noko revolusjonerande gevinst ved å gå fra 128 til 256 Mb. Tvilar på at x700-en klara å utnytta det ekstra minne effektivt nok til å merke noko særlig effekt.

Lenke til kommentar

Hva med Acer ferrari? Kjøpte den for 15700 på shg.no. Den oppfyller alle kravene dine hvertfall. Det eneste minuset er at den støyer litt mye etter min mening :roll:

Men ellers er jeg kjempe fornøyd.... Battereiet har funket over 3 timer, og da så jeg på film hele tida..Bruker sikkert enda mindre til skolearbeid!

 

lykke til....

 

 

Yokko

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...