Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson speedtouch 516i, legge til port


Anbefalte innlegg

heisan

har en thomson speedtouch ruter, 516i.

har fått ordna det slik at webserveren funker på denne ruteren.

(disabled webinterface, men kan fortsatt gå inn ved bruk https://)

og lagt til port 80. alt dette gjorde en NGT dude for meg, fordi når jeg reesatte ruteren gikk den helt tilbake til fabrik-konfig, og ikke NGT standard konfig.

 

men så, noen uker seinere, skulle jeg ha bittorent til og funke, port 6881-6889.

greit tenker jeg, jeg får gå inn og legge til disse portene da. så når jeg hadde gjort dette, og skulle prøve azurus, får jeg NAT-feil. Hva faen tenker jeg, hvorfor funker det ikke?

og jeg får samtidig en annen feil, ""feilmelding""

sender en mail til NGT support, får svar 3-4 dager seinere, da har han bare kopiert fra brukermanual, og det er jo nettop den jeg har fulgt, og fortsatt ikke funker.

 

sender en mail til og spør om det er noe annet jeg kan prøve, og de foreslår og reesette ruter, men ikke faen om jeg gjør det en gang til, uten internett i flere dager vil jeg ikke!

 

sender enda en mail, og spør om de kan koble til med fjernhjelp og hjelpe med og legge til porter. men noen dager senere får jeg beskjed om de ikke fikk koblet til.

 

svarer og sier at jeg burde kanskje ha sagt at webinterface er disablet, kanskje det har noe med og saken og gjøre. gikk da en eller to uker, ikke noe svar, senden den samme mailen en gang til, fortsatt ikke noe svar.... så nå har jeg delvis gitt opp NGT support, og spør dere istedetfor!

 

 

vet noen av dere hva jeg kan gjøre da?? eller MÅ kanskje NGT inn med fjernhjelp?

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir ikke uten Internett i flere dag etter en reset. Det er en innebygd wizard i ruteren (ngt kaller det for aktivering) og du bare følger denne og får satt opp ruteren på nytt. Det går helt fint hvis du har tatt vare på arket med kundenummer og aktiveringspassord. Btw. før du aktiverer ruteren har den 192.168.1.254 som IP.

 

Angående åpning av porter er det flere tråder som tar for seg emnet, du får søke litt.

Lenke til kommentar

jo, den ruteren jeg har fikk jeg før august eller noe, og da hvis jeg reesetter den, mister den all konfig som er lagt inn av NGT. forige gang jeg reesatte den måtte NGT inn for og få den opp og gå igjen.

anngående legge til porter via web interface, er greit. men kunne noen gitt med en t-skje guide på hvordan bruke telenet til dette? eller finns det kanskje andre poster om det samme?

Lenke til kommentar
jo, den ruteren jeg har fikk jeg før august eller noe, og da hvis jeg reesetter den, mister den all konfig som er lagt inn av NGT. forige gang jeg reesatte den måtte NGT inn for og få den opp og gå igjen.

5332560[/snapback]

Det er riktig at du mister all konfig, men selve aktiveringswizarden skal være igjen da den AFAIK er en del av firmware. Men siden min ruter er levert etter august skal jeg ikke påstå at det også er slik for din ruter.

 

anngående legge til porter via web interface, er greit. men kunne noen gitt med en t-skje guide på hvordan bruke telenet til dette? eller finns det kanskje andre poster om det samme?

5332560[/snapback]

Du kan ta en titt her: http://www.ngtforum.net/viewtopic.php?t=23

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

PROBLEM!

Jeg bruker U-Torrent

og har åpna opp porten 59995 i både xp, og på routern

(skrev inn 59994-60000 i applikasjon greia)

 

Men FREMDELES så funker det ikke på torrenter! Jeg får god download men crappy upload og connecter ikke!

 

Noen som kunne lagd en screenshot guide hvordan jeg gjør det please? Fordi jeg får det sannelig ikke til fordi om jeg har vært inne der og skrudd på åpning av porter (trur vertfal jeg gjor det riktig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...