Gå til innhold

jeg trenger hjelp med kjøp og salg av to pcer


Anbefalte innlegg

hei jeg bestilte feil socket nemelig 754 og ikke 939, det har gått 14 dager så jeg for ikke sendt det tilbake (har alikevell spørt om og få sendet det tilbake men bare til halv pris så det gjore jeg ikke)

 

Delene til socket 754 (den nye):

-AMD athlon 64 3700+ clawhammer og AMD athlon 64 3200+

-ASUS k8n-e deluxe (hovedkort)

-cd brenner 48x

-artic cooling freezer 64 pro

-cheftec midi kabinett

-gainward fx 5600 AGP 256mb

-250gb maxtor diamond 10 s-ata 16mb 7200rpm

-aspire 520w PSU med ledlys i viftene

-4 stk kabinett vifter (2 led og 2 svarte)

-2gb value ram twinmos (pc 3200)

 

Det trur jeg var det, si fra hvis det er noe jeg har glemt

 

Delene til socket A (min gamle pc):

-AMD duron 1700+ (skal kjøpe xp 2500+ - xp 3200+) (for ikke duronen til og ute mer enn 1050Mhz)

-512mb twinmos ram pc 3200 (skal kjøpe 512mb til)

-360w PSU

-skal kjøpe nytt kabinett (har ingen nå socket 754 bruker det gamle kabinettet)

-64mb AGP kort er ikke sikker på hvilket men det kan jeg skjekke seinere. det er et nvidia kort og yter bedre enn fx 5200 korta)

-cd brenner

-80 gb samsung 7200rpm 8mb ide

-og resten som trengs

 

Hva burte jeg gjøre selge socket A eller 754 eller burte jeg bare beholde begge og lage et lite lan oppsett.

Skal uansett spare opp ca. 20k og kjøpe meg en pc til neste år.

kommer nok til og kjøpe nytt skjermkort til socket 754 eller den jeg beholder og da setter jeg det andre i socket A pc`n

Alle delene til socket 754 er nye uten om di 2 svarte viftene, skjerm kortet og AMD athlon 64 3200+ PS. jeg for kansje solgt 3700+ for ca.2000,- men det er ikke sikkert.

 

Så kommer hoved spørsmålet mitt HVA BURDE JEG GJØRE?

og hold dere til tema eller er det ikke noen vits i og svare! :thumbdown:

:whistle::whistle::whistle: - :hmm::hmm::hmm:

Takker for alle svar :p:p

Endret av shadow of darknes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du "overlever" med den gamle pcen til du skal kjøpe ny, så kan du selge den nye til 95% av prisen den kostet.

5329872[/snapback]

Men hvor mye trur du a, jeg mener bare det at det er jo noen gamle deler der og.

Og burte jeg selgen med 3700+ eler 3200+?? :green::green:

5330008[/snapback]

Bare di nye delene kost rundt 6-7k så du mener jeg ikke får mer enn ca. 5k for den :cry::cry::cry:
Lenke til kommentar

Vel, det er avhengig av hvor heldig du er. Siden delene nesten ikke er brukt, så vil du kunne få nesten fullpris. Og rundt 95% av prisen er ikke ille. Om du selger til fullpris, så vil folk selvsagt foretrekke å kjøpe ubrukt fra butikk. Men du kan forsøke med auksjon på qxl, der utropet er 90-95% av nypris, og mulighet for å kjøpe det til fullpris.

Lenke til kommentar
Vel, det er avhengig av hvor heldig du er. Siden delene nesten ikke er brukt, så vil du kunne få nesten fullpris. Og rundt 95% av prisen er ikke ille. Om du selger til fullpris, så vil folk selvsagt foretrekke å kjøpe ubrukt fra butikk. Men du kan forsøke med auksjon på qxl, der utropet er 90-95% av nypris, og mulighet for å kjøpe det til fullpris.

5330244[/snapback]

skal nok få prøvd det da og jeg er jo tråss alt medlem der (SNap-89) :devil:

Endret av shadow of darknes
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...