Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sølte kaffe utover PCen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis kun harddisken fikk kaffe på seg, så er det kun den som kan være defekt. Men jeg tror den vil være ok, siden mange harddisker har deksel som beskytter.

5330321[/snapback]

 

Har du bare fått litt kaffe på toppen av disken er det ikke noe problem. Men bare ett lite spørsmål. Er det disker som er uten deksel over platene. Har bygget ett større antall maskiner over de siste årene og enda ikke sett harddisker uten.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Bare alt er tørket opp så pleier det å gå bra. Hvis du faktisk hadde truffet noe åpent mens pcen stod på så ville du vanlivis ha kjent en svid lukt idet det ble kortslutning. (noe jeg har gjort en del ganger på testbenken min). Hvis det rant vann eller lignende utover pcen mens den var av (etter at du hadde skrudd den av) så er den nok like fin igjen. (har funnet hovedkort som faktisk lå i en søledam og den funket. Dette pga den var av (Selvfølgelig) og da skjer ingen kortsluttning! Hvis du mometant dro ut strømkabelen ville nok alt gått bra og at du ikkel uktet en spesiel lukt. Tørk FORSIKTIG pcen med f.eks hårføner eller la den tørke. Er alt tørt er det bare å starte den å se om alt funker! :thumbup:

 

KOnklusjon: Jeg Tror nok alt er helt fint med din pc! :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis kun harddisken fikk kaffe på seg, så er det kun den som kan være defekt. Men jeg tror den vil være ok, siden mange harddisker har deksel som beskytter.

5330321[/snapback]

 

Har du bare fått litt kaffe på toppen av disken er det ikke noe problem. Men bare ett lite spørsmål. Er det disker som er uten deksel over platene. Har bygget ett større antall maskiner over de siste årene og enda ikke sett harddisker uten.

5330431[/snapback]

 

 

Tror det dekselet han pratet om sitter bare oppå elektronikken, og at det som regel er elektronikken som "sjuler" platene. Hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Fint at du fikk fikste PC'n din da ^^

Lenke til kommentar
Sitter på den nå.

 

Lot den stå åpen og uten strøm i ca tre dager (var på hytta julaften og slikt), alt fungerer som det skal.

 

Katastrofe avverget!  :thumbup:

5347867[/snapback]

 

 

Flotters :)

 

fint at det ordna seg. Prøv å vær mere forsiktig når du drikker kaffe atmed pc'en fra nå av da :thumbup:

5347949[/snapback]

 

 

Nå skal kaffen nytes på kjøkkenet istedet. :cool:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...