Gå til innhold

Pc'n restarter så fort jeg åpner et spill-9700pro


TAAB

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har akkurat tatt ut mitt gamle 9200 kort og satt inn et Radeon 9700 pro kort som jeg kjøpte brukt. Kortet sitter skikkelig på plass og jeg fant en ledig strømkabel som jeg koblet på kortet.

Jeg lastet ned nye Catalyst drivere og kortet vises som det skal under både enhetsbehandling og Everest. Jeg har også sjekket at hovedkortet mitt støtter 8X agp.

 

Problemet er som nevnt at pc'n restarter eller fryser hver eneste gang jeg prøver å staret et spill.

 

Har noen en anelse om hva det kan være?

 

AMD 2500xp barton

512 mb ram (3200)

Vic KT 600 pro

 

*edit*

 

Kjørte akkurat alle testene i dxdiag uten å finne noen feil. Får byttet mellom alle visningsalternativer for skjerm, men den kutter så fort jeg åpner 3D visningen i Catalyst center :dontgetit:

Endret av TAAB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Jeg har akkurat tatt ut mitt gamle 9200 kort og satt inn et Radeon 9700 pro kort som jeg kjøpte brukt. Kortet sitter skikkelig på plass og jeg fant en ledig strømkabel som jeg koblet på kortet.

Jeg lastet ned nye Catalyst drivere og kortet vises som det skal under både enhetsbehandling og Everest. Jeg har også sjekket at hovedkortet mitt støtter 8X agp.

 

Problemet er som nevnt at pc'n restarter eller fryser hver eneste gang jeg prøver å staret et spill.

 

Har noen en anelse om hva det kan være?

 

AMD 2500xp barton

512 mb ram (3200)

Vic KT 600 pro

 

*edit*

 

Kjørte akkurat alle testene i dxdiag uten å finne noen feil. Får byttet mellom alle visningsalternativer for skjerm, men den kutter så fort jeg åpner 3D visningen i Catalyst center :dontgetit:

5328992[/snapback]

 

Vanskelig å si, jeg ville prøvd en ny formatering hvis du har prøvd alt annet.

Lenke til kommentar

Det sitter på en Zalman heatsink. Skulle ikke det kjøle greit da?

 

Angående formatering så hadde jeg håpet at jeg slapp det. Må gjøre så himla mye backup først :ermm:

 

Jeg har tidligere hatt forskjellige versioner av Catalyst og Omega, men tror jeg fjernet det meste før jeg innstalerte de siste Catalyst driverene.

 

 

Phhhh, og jeg som skulle spille i romjula. :no:

Lenke til kommentar

Kan være PSU men 9700 pro krever ikke allverden...

Kjørte fint med en 250w Aopen psu og hadde masse vifter og styr i tillegg for noen år tilbake. Fjern alt som har med skjermkort drivere og gjøre og gå i sikkermodus og fjern alt som har med ATI og gjøre med DriverCleaner så restarter du og legger inn catalyst drivere på nytt....

Lenke til kommentar
Kan være PSU men 9700 pro krever ikke allverden...

Kjørte fint med en 250w Aopen psu og hadde masse vifter og styr i tillegg for noen år tilbake. Fjern alt som har med skjermkort drivere og gjøre og gå i sikkermodus og fjern alt som har med ATI og gjøre med DriverCleaner så restarter du og legger inn catalyst drivere på nytt....

5329448[/snapback]

 

 

Fulgte DriverCleaner's instrukser til punkt og prikke, men uten hell.

Får leite litt etter AGP settinger da.

Lenke til kommentar
host, host, du skulle ha kjøpt 6600gt ;)

 

uansett.

prøv å oppdatere driverne til kortet ditt. 300w skulle nemmelig hode fint til et 9700kort. nå vet ikke jeg hvor ren windowsinstall du har, men du kunne jo prøve en formatering? hjelper alltid ganske bra.

5330103[/snapback]

 

 

Ja ja, men jeg tenkte at et 9700 pro holdt til mitt bruk ;)

 

Mulig dette er et teit spørsmål, men man trenger ikke andre drivere enn Catalyst/Omega? Det finnes ikke èn spesifikk driver til 9700pro kortet?

Lenke til kommentar

Leste litt nøyere på PSU, og der står det :

 

DC Output 300w

.....

Fuse rating 6.3a 250 w (+3.3v & +5v = 180w maks)

 

 

Betyr det at PSU ikke levere mer enn 180w? Hvis det stemmer vil jo kanskje forklaringen ligge der?

 

Har forresten tatt ut kortet og satt inn igjen 9200 kortet som gudskjelov fungerer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...