Gå til innhold

display med farger? ?


Anbefalte innlegg

hei.

satt å så i den tomme lufte da jeg plutselig kom på "display med farger koblet til parallellporten. :hmm:

 

Jeg har en farge-gameboy som jeg lurte på om jeg skulle rive i stykker for å prøve å få til enn display med farger, koblet til pc èn.

 

men om dette vil gå ? :hmm:

om jeg trenger grafisk kontroller osv ? :hmm:

program kan jeg vel bare laste ned!

 

men jeg er litt skeptisk til dette prosjektet, har ikke sett noen andre som har fått det til.

 

takker for svar. håper noen kan gi meg meningsfulle svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper gamboyskjermen bruker noen spesielle kontakter og sendingsignal. Tror ikke det kommer til å gå med en gameboy.

5329014[/snapback]

 

En gameboy skjerm er nok i bunn og grunn en vanlig grafisk lcd skjerm... Men for å få noe som helst til å vises på den, trenger du en driverkrets (veeeldig komplisert elektronikk...), og det er nok litt mer avansert enn du kan få mekka sammen..

 

Men du kan jo få kjøpt ferdige display da...

 

Om du har lyst til å lage selv, anbefaler jeg deg å bruke noe annet enn en gameboy skjerm, da er det bedre å kjøpe et nytt lcd display hvor du har tillgang til datablader ol.

 

Ikke meningen å ødelegge morroa for deg, men det blir nok vanskelig med en gameboy... Men bra du har idéer!!

Lenke til kommentar
Tipper gamboyskjermen bruker noen spesielle kontakter og sendingsignal. Tror ikke det kommer til å gå med en gameboy.

5329014[/snapback]

 

En gameboy skjerm er nok i bunn og grunn en vanlig grafisk lcd skjerm... Men for å få noe som helst til å vises på den, trenger du en driverkrets (veeeldig komplisert elektronikk...), og det er nok litt mer avansert enn du kan få mekka sammen..

 

Men du kan jo få kjøpt ferdige display da...

 

Om du har lyst til å lage selv, anbefaler jeg deg å bruke noe annet enn en gameboy skjerm, da er det bedre å kjøpe et nytt lcd display hvor du har tillgang til datablader ol.

 

Ikke meningen å ødelegge morroa for deg, men det blir nok vanskelig med en gameboy... Men bra du har idéer!!

5329874[/snapback]

 

 

ok skjønner, bra dere sier ifra før jeg hadde begynt på det håpløse prosjektet..

men kansje jeg bare kjøper meg et :D , mye enklere :thumbup:

men takk for svar... :w00t:

Lenke til kommentar
ok skjønner, bra dere sier ifra før jeg hadde begynt på det håpløse prosjektet..

men kansje jeg bare kjøper meg et :D  , mye enklere :thumbup: 

men takk for svar... :w00t:

5333670[/snapback]

 

Ikke meninga å ta håpet fra deg... Men det er mye annet du kan fikle med om du har lyst til å modde noe! ;)

 

Det er i utgangspunktet en god idé, men krever en del kunnskaper, og kan være noe knotete å få til...

 

Men det er mye bra å få kjøpt også! Og det funker "rett ut av boksen" også :p

Lenke til kommentar
ok skjønner, bra dere sier ifra før jeg hadde begynt på det håpløse prosjektet..

men kansje jeg bare kjøper meg et :D  , mye enklere :thumbup: 

men takk for svar... :w00t:

5333670[/snapback]

 

Ikke meninga å ta håpet fra deg... Men det er mye annet du kan fikle med om du har lyst til å modde noe! ;)

 

Det er i utgangspunktet en god idé, men krever en del kunnskaper, og kan være noe knotete å få til...

 

Men det er mye bra å få kjøpt også! Og det funker "rett ut av boksen" også :p

5333686[/snapback]

Nokia 3110 og 6110 (tror jeg) brukes aktivt av folk i byggesett. De er produsert i stort volum i Kina, og selges billig. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...