Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til adsl oppkobling


Anbefalte innlegg

Etter at jeg reinstallerte Windows Xp på maskinen min har jeg problemer med å få opp nettet igjen. Jeg sitter nå på en annen maskin som er koblet til en trådløs router med usb adapter. Denne trådløse routeren (Topcom) er så koblet til adsl modemet (speedtouch).

 

Den maskinen jeg skal ha opp igjen på nettet er den som er koblet med kabel til den trådløse routeren.

 

Jeg hadde hovedsaklig tiscali adsl, men når tiscali ble kjøpt av telenor online så har jeg nå blitt overført på telenor online adsl.

Jeg finner heller ikke igjen driverene til adsl modemet eller den trådløse routeren. Må jeg laste ned drivere og programvare for adsl modem og den trådløse routeren å legge inn på maskina? Må jeg også legge til den adsl cd'en fra online adsl? eller hvordan skal jeg komme meg på nett igjen?

 

Håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg må gjøre for å komme på nett igjen... =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Sjekk om IP'n din blir "funnet" (husker ikke ordet:P) automatisk..

- Sjekk om kabelen funker

- Sjekk at IPadressene på de forskjellige maskinene på nettverket er forskjellige (på det siste tallet selvfølgelig)

- Sjekk at det ikke er en eller annen teit brannmur som stenger deg ute på nett.

 

Lykke til !

Endret av LezoO
Lenke til kommentar

Så jeg trenger ikke installere noen ting?? Hverken adsl modem drivere eller neo til den trådløse eller noe? Jeg har ikke installert noen ting etterat jeg la inn windows på nytt.

Hvordan setter jeg maskinen til å finne routeren??

Den er satt til å ble tildelt ip adresse selv ikke noe mere... men kommer ikke på nett...

Lenke til kommentar

Har ikke telenor den dialup adsl greia si da ... Må vel helst bruke cden da tenker jeg

 

Adsl modemet trenger ikke driver vanligvis ( Er jo bare en boks med elektronikk som skal "oversette" signalene til noe som router og pc skjønner

 

Routeren or også en selvstendig boks som mottar signalene fra modemet og vanligvis deler ut ip til tilkoblede enheter som er satt opp med dhcp (dvs motta ip)

Endret av Skeetzoid
Lenke til kommentar
du må ha drivere til det trådløse kortet. dessuten må du koble deg på det trådløse nettet, muligens med en kode...

 

søk på forumet, er vel noe a la dette som er übersvart

5329132[/snapback]

 

Jeg er ikke koblet til den trådløse routeren med trådløst kort. Som sagt er denne maskinen koblet til den trådløse routeren med kabel...

Endret av estigma
Lenke til kommentar
Bare en ting.. Du har sikkert gjort det, men har du konfigurert routern?

Prøv forresten å resette routern og konfigurere den på nytt

5329473[/snapback]

 

Den er jo konfigurert fra før. Den har virka i ett år. Problemet er at jeg ikke får den på samme router igjen slikd en var før jeg installerte win xp på nytt.

Og jeg får ikke kontakt med den trådløse routeren.

 

Og den andre maskinen min som kjører med trådløs usb adapter får jo koblet seg på den. Men ikke den maskinen som er direkte koblet opp med kabel på den trådløse routeren.

 

(får hverken gått inn i setupen på routeren eller pinget den, eller blir tildelt noen ip adr fra routeren)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...