Gå til innhold

KjOp av ny gaming PC max 11 500


Anbefalte innlegg

Etter at eg fikk igjen 6000 kroner av elkjOp er det tid for A kjOpe PC, treng muligens litt hjelp. detter er det eg har tenkt

 

PSU - veit ikkje, bOr sikkert ha 500 Watt, MIST kanskje

GPU - 7800 GT muligens

CPU - amd 3800+

HDD - 250 GB i fOrste omgang kanskje Hitachi desktar 27k250

RAM - 2 GB veit ikkje kass...

Ikkje OS

Ikkje skjerm

 

 

kan nokon seie meg om eg bOr endre pA noko her

skal ikkje overklokke

hadde tenkt A handle hos komplett eller netshop, men det kan endrast pA

veit ikkje om eg skal bygge sjOlv, hviss det lOnner seg mykje so.

 

har eg gloymt noko

 

har ikkje spOrsmAlstegn.

Endret av lassaron-jon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har satt opp en pc i handlevogna til 11700 hos komplett.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22106

Valgte A64 3700+ istedenfor X2 3800+ pga at du er gamer og når spill kommer til å støtte dual-core er sansynligvis 3800+ gått ut på dato ;)

5329349[/snapback]

Det oppsettet er bra, men siden diskusjonsstarter ikke skal overklokke, er det unødvendig med ny kjøler til skjermkort og CPU. Jeg er fullstendig enig i det du sa om dobbelkjerneprosessorer.
Lenke til kommentar
Hei. Har satt opp en pc i handlevogna til 11700 hos komplett.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22106

Valgte A64 3700+ istedenfor X2 3800+ pga at du er gamer og når spill kommer til å støtte dual-core er sansynligvis 3800+ gått ut på dato ;)

5329349[/snapback]

Det oppsettet er bra, men siden diskusjonsstarter ikke skal overklokke, er det unødvendig med ny kjøler til skjermkort og CPU. Jeg er fullstendig enig i det du sa om dobbelkjerneprosessorer.

5330179[/snapback]

Har du hørt om en stille maskin? De to kjølerene er supre STILLE kjølere.

Lenke til kommentar
Hei. Har satt opp en pc i handlevogna til 11700 hos komplett.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22106

Valgte A64 3700+ istedenfor X2 3800+ pga at du er gamer og når spill kommer til å støtte dual-core er sansynligvis 3800+ gått ut på dato ;)

5329349[/snapback]

Det oppsettet er bra, men siden diskusjonsstarter ikke skal overklokke, er det unødvendig med ny kjøler til skjermkort og CPU. Jeg er fullstendig enig i det du sa om dobbelkjerneprosessorer.

5330179[/snapback]

Har du hørt om en stille maskin? De to kjølerene er supre STILLE kjølere.

5330196[/snapback]

Ja det har jeg faktisk hørt om. Men original kjøler til 3700+ er faktisk stille nok.
Lenke til kommentar

Det med at de skal få bedre ytelse tror jeg ikke er mer en noen få prosent. Det er i hovedsak spillene som må optimaliseres for dobbelkjerne cpu. Det kan ta litt tid før det kommer pga at spill-utviklerene må lage spillene på en ny måte.

 

Edit: Om han ikke vil bytte kjøler på gpu er det bare å fjerne den fra listen !

Til trådstarter: Det er veldig lett å bytte kjøler hvis du bare tar deg god nok tid. Du burde vurdere å kjøpe artic silver 5 kjølepasta da denne gir optimal varmeoverføring.

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...